شناسهٔ خبر: 178137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجهیز راهداری خراسان رضوی به ۸ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین

ماشین آلات راهداری خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از نوسازی ناوگان با خرید ۸ دستگاه ماشین آلات در استان خراسان رضوی با هزینه کرد اعتبار ۴۹۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت، مدیر کل راهداری استان، گفت: در راستای قراردادهای منعقده برای خرید ۴ دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی با پیکور به ارزش بالغ بر ۲۹۹ میلیارد ریال، سه دستگاه لودر و بیل مکانیکی به ادارات تحویل داده شده و یک دستگاه لودر باقیمانده طی ماه جاری تحویل خواهد شد.

وی افزود: همچنین قرارداد خرید ۳ دستگاه کامیون کمپرسی به مبلغ ۱۹۹ میلیارد ریال منعقد شده که در حال اقدام است و تا دو ماه آینده به ادارات تابعه تحویل خواهد شد.

شهامت تأکید کرد: پروژه نوسازی ناوگان ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی به منظور بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده و کاهش سن ناوگان از ۲۸ سال به زیر ۲۰ سال در گام اول با مشارکت منابع استانی و ملی در حال اجراست.

وی در پایان بر اهمیت برگزاری مستمر دوره‌های آموزش اپراتوری، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات به منظور بهره‌برداری مناسب و کاهش هزینه‌ها تأکید کرد.

خراسان‌رضوی با ۱۴.۵۹۲ کیلومتر راه آسفالته دارای ۷۴ راهدارخانه دائمی و فصلی و ۶۶۳ دستگاه ماشین‌آلات فعال در حوزه راهداری با متوسط سن ۲۸ سال است و نوسازی کامل ماشین‌آلات تخصصی راهداری نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.