شناسهٔ خبر: 178395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

اجرای ۳۵۲ کیلومتر بهسازی آسفالت در همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از افزایش ۲۶۲ درصدی جذب اعتبارات راهداری برای بهسازی رویه راه‌های استان و اجرای ۳۵۲ کیلومتر بهسازی در محورهای همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه سال جاری، بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن قیر برای بهسازی رویه آسفالت راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان جذب شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، هشت هزار تن قیر جذب شده بود که نشانگر افزایش ۱۶۸ درصدی جذب اعتبارات مورد نیاز عملیات روکش، لکه‌گیری، درزگیری و بهسازی راه‌های استان همدان است.

وی همچنین عنوان کرد: امسال علاوه بر جذب ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن قیر مورد نیاز پروژه‌های راهداری، بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای افزایش ایمنی و بهسازی رویه آسفالت راه‌های استان جذب شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، افزون بر ۳۵۲ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اجرا شده است و این عملیات تا اوسط آبان‌ماه سال جاری، در صورت مساعدت شرایط جوی، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: رفع و اصلاح ۱۶ نقطه حادثه‌خیز، ۵ هزار و ۲۲۳ کیلومتر شانه‌سازی، ۶ هزار و ۵۱۹ کیلومتر پاکسازی و تنظیم قنو، ۱۳۱ کیلومتر تعدیل شیب شیروانی، لایروبی هزار و ۵۹۴ دستگاه پل، ۷۸ کیلومتر ریزش‌برداری و احداث و تعمیر ۱۸۰ دستگاه پل از جمله اقدامات راهداری استان در ۶ ماهه سال جاری است.