شناسهٔ خبر: 178490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آخرین وضعیت روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در جلسه شورای مسکن شوشتر

شورای مسکن  شوشتر در جلسه شورای مسکن شهرستان شوشتر آخرین وضعیت روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمدرضا بهادری، رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر، در خصوص مصوبات و مسائل مطرح‌شده در جلسه شورای مسکن شهرستان که با حضور فرماندار و اعضای شورا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مهمی برای توسعه و بهبود وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرستان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه مباحثی از جمله تحویل زمین طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت ۱۰ هکتاری شهر شرافت و همچنین بررسی مشکلات اجرایی پروژه آماده‌سازی معابر سایت ۸۰ هکتاری مسکن مهر شوشتر مطرح شد. کارگزار نیز گزارشی مبسوط از آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان ارائه داد.

بهادری به روند اجرایی ساخت مسکن در شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های در حال ساخت شامل ۴۳۲ واحد، ۵۵۶ واحد و ۳۳۶ واحد هستند. 

وی ادامه داد: انشعابات کارگاهی این پروژه‌ها مهیا هستند، اما برای انشعابات دائم نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی وجود دارد. تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با توجه به تأمین یک‌سوم صندوق توسعه و یک‌سوم سهم دستگاه‌ها، به‌سرعت کار زیرساختی را مطابق نقشه‌ها آغاز کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر از همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات مسکن تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که روند آن تسریع شود تا از نیمه دوم سال، که فصل مناسب ساخت و ساز در خوزستان است، استفاده بیشتری صورت گیرد.

بهادری ادامه داد: تسریع در اجرای پروژه ۴۳۲ واحدی نهضت ملی مسکن و تکمیل پروژه معابر و آسفالت مسکن مهر از جمله موضوعاتی بود که روند اجرایی آن‌ها بررسی و تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

وی همچنین به بررسی روند اجرایی پروژه آماده‌سازی و آسفالت معابر مسکن مهر شوشتر اشاره کرد و گفت: این پروژه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و موانع جزئی که در مسیر اجرای آن وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌های لازم برای رفع آن‌ها ارائه شد. این پروژه نقش مهمی در بهبود زیرساخت‌های مسکن در منطقه دارد.

بهادری در پایان از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی پروژه ۵۵۰ واحدی مسکن مهر در اراضی موسوم به طرح ۷۶ هکتاری خبر داد و افزود: دستورات لازم برای تسریع پروژه و تکمیل معابر دسترسی و زیرساخت‌های آن ابلاغ شده و پیمانکار مربوطه به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.