شناسهٔ خبر: 178619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف جلوگیری از زمین خواری انجام شد؛

اخذ سند تک برگ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی شاهین شهر و میمه

حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از اخذ سند تک برگ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه اولین قدم برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری زمین‌های ملی استt اظهار کرد: با سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود و با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند به حداقل ممکن می‌رسد.
 
وی در خصوص اقدامات به عمل آمده به منظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی افزود: در شاهین شهر، تفکیک اراضی تخصیص یافته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۷۷۰ قطعه انجام و اسناد تک برگی آنها اخذ شده است.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد: در میمه، اسناد حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی داخل حریم اخذ شده که بخشی از آن به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.
 
وی گفت: با تلاش‌های به عمل آمده و همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی داخل حریم در شهرستان شاهین شهر و میمه، در نیمه امسال سند دار شدند.
 
حاجی با بیان اینکه اخذ اسناد تک برگی برای اراضی دولتی شهرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره است، ادامه داد: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند.
 
وی، افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.