شناسهٔ خبر: 17863 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در یکصد و هشتاد و چهارمین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم‌گیری شد؛

زمان‌سنجی و هزینه‌سنجی شبکه‌های ترانزیتی حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی/ پیگیری اجرایی شدن طرح دروازه مشترك گمركی در مرز مشترک ایران و ترکیه

نشست بررسی دلایل کاهش سهم حضور کامیون‌های ایرانی در حمل و نقل بین دو کشور ایران و ترکیه٬ زمان‌سنجی و هزینه‌سنجی شبکه‌های ترانزیتی حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و پیگیری اجرایی شدن ایجاد دروازه مشترك گمركی در مرز مشترک ایران و ترکیه از تصمیمات نشست یکصد و هشتاد و چهارمین شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ یکصد و هشتاد و چهارمین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد که پس از بحث و بررسی دستورکار در این نشست٬ جمع‌بندهایی حاصل شد.

با توجه به درخواست روسیه برای تأمین برخی کالاهای مصرفی مورد نیاز خود از طریق ایران٬ مقرر شد تفاهم‌نامه مورد نیاز با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران تنظیم و با همکاری دستگاه‌های ‌ذی‌ربط ظرف حداکثر یک‌ماه اجرایی شود.

شبکه‌های حمل ونقل جاده‌ای و راه‌آهن کشور در جهت زمان‌سنجی و هزینه‌سنجی ترانزیت کالا از کشور مورد بررسی قرار گیرند.

دلایل کاهش سهم کامیون‌های ایرانی در حمل ونقل بین کشور ایران و ترکیه بررسی شود.

انجمن حمل ونقل بین المللی ایران با هماهنگی هم‌تایان خود در کشور ترکیه، راهکارهای روانسازی تردد در مرز دو کشور را بررسی کنند.

گمرک ایران با هماهنگی گمرک ترکیه به‌منظور کاستن از تکرار تشریفات گمرکی در مرز دو کشور موضوع دروازه مشترك گمركی را پیگیری کند./

نظر شما