شناسهٔ خبر: 178795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مردم روستای خچیره پس از ۵۰ سال از راه آسفالته برخوردار شدند

خچیره البرز مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز از اتمام عملیات برخی از پروژه های بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی طالقان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز ؛ علی زندی فر  اظهار کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی خچیره به طول ۴.۵ کیلومتر تا قبل از شروع فصل سرما در طالقان به پایان رسید.
زندی فر افزود:این محور روستایی مطالبه چندین ساله اهالی روستای خچیره بود که پیش از این از راه خاکی برای تردد به شهر طالقان استفاده می کردند. 
وی عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اجرا شد.
مدیر کل راهداری البرز در ادامه به دیگر پروژه های اجرا شده در شهرستان طالقان اشاره کرد و افزود:روکش آسفالت محورهای روستایی کش, هرنج, نویز و کوئین و قسمتهایی از محورهای شهرک به روشنابدر, باریکان به میناوند و میراش در شهرستان طالقان جمعا به طول ۷ کیلومتر به پایان رسیده است.
وی همچنین عنوان کرد: عملیات درزگیری محدوده ابتدایی محور قدیم و روکش آسفالت محور قدیم شهرک حد فاصل گردنه محدوده زیدشت به طول ۳ کیلومتر به پایان رسید.
زندی فر خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی امیرنان به کذالک, انگه به کجیران, آسکان ، گته ده به گراب , اورازان و ناریان نیز توسط این اداره کل در دست اجراست.
زندی فر بیان کرد : مونتاژ و نصب پل روستای جوستان(بالا طالقان) و احداث دیوار در مقطع آسیب دیده از سیل (محور جوستان به گراب) نیز از دیگر پروژه ها در دست اجراست این اداره کل در شهرستان طالقان است