شناسهٔ خبر: 17881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرمسکن خوزستان با اشاره به‌ مصوبه هیات دولت درباره مسکن مهر؛

حل مشکل مسکن مهر بدون متقاضی خوزستان در آینده‌ای نزدیک/ افزایش قیمتی در کار نیست

مسکن مهر خوزستان مدیرمسکن اداره‌کل راه وشهرسازی استان خوزستان با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره مسکن مهر گفت: امیدواریم با اجرای این مصوبه مشکل مسکن‌مهر دوشهر جدید رامین و شیرین‌شهر استان که حدود ۱۵هزار واحد است ، برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستگو درباره جزییات بیشتر مشکلات مسکن‌مهر این دو شهر گفت: از جمله دلایل اصلی بدون متقاضی ماندن مسکن‌مهر دو شهرجدید رامین و شیرین حل نشدن مشکل زیر ساختی و عدم سهم آورده در این دو شهر است، که امیدواریم با وعده‌های داده شده از سوی مسئولان اداره نیرو و آب و فاضلاب استان مشکل زیرساختی این دو شهر به‌زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این واحدها نیز با مشکل روساختی مواجه هستند، ادامه داد: استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارد چون بیشتر متقاضیان به دلایل گفته‌شده از تقاضای خود منصرف شده‌اند. امیدواریم با مصوبه اخیر دولت که از چند روز دیگر از طریق وزارت راه وشهرسازی به ادارات کل در استان‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود این مشکل حل شود، زیرا با اجرای این مصوبه به یقین این واحدها متقاضیان جدیدی پیدا خواهندکرد که با شرایط جدید دولت هماهنگ هستند.

راستگو اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که درباره این نوع واحدهای بدون متقاضی در استان برگزار شد، تصمیم گرفته شد برخی از این واحدها که در مرحله آماده‌سازی و تکمیل هستند به ارگان‌ها و سازمان‌های متقاضی معرفی‌شوند تا در آنجا بر اساس شیوه‌نامه‌ای که سازمان زمین ومسکن تعریف کرده، تعیین تکلیف شود.

هفته گذشته در جلسه هیات دولت مقرر شد در برخی از مناطق کشور از جمله خوزستان، گیلان، البرز و مازندران که دارای بیشترین واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستند، برخی از شرایط  ۴گانه مسکن‌مهر که در بند اول آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز آمده است حذف و یا تعدیل شود.

راستگو در ادامه درباره چگونگی قیمت‌گذاری این واحدها پس از اجرای مصوبه‌ جدید نیز گفت: بعید می‌دانم تغییری رخ دهد؛ گرچه واحدهای مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان ساخته می‌شود و مسکن مهر فاقد متقاضی هم نیازمند آورده متقاضیان است تا تکمیل شود، اما واگذاری واحدهای مسکن مهر از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به قیمت تمام شده است؛ بنابراین دولت قصد سود ندارد و  بعید است که سیاست واگذاری واحدهای مسکونی مهر از سوی دولت که به قیمت تمام شده‌است، تغییر کند.

در  نشست هیأت دولت مصوب شد مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور بدون در نظر گرفتن شرایطی نظیر فاقدین مسکن، متأهل یا سرپرست خانوار و دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، به متقاضیان واگذار شود،بنابراین مصوبه وزارت راه و شهرسازی مکلف شد دستورالعمل و ضوابط اجرایی را از دیروز شنبه-۱۷ بهمن ماه- تهیه و به استان‌ها برای اجرا ابلاغ کند.

کل مسکن مهر استان خوزستان بالغ بر ۱۰۵ هزار و ۸۵۹ واحد است که ۸۰هزار و ۳۶۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۴ هزار و ۲۴۳ واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت است. که تا کنون بیش از ۵۶ هزار آن به بهره‌برداری رسیده‌است .همچنین این استان‌ دو شهر‌جدید به نام رامین و شیرین‌شهر دارد که تعداد واحد مسکن‌مهر شهر جدید رامین۵۷۷۲ واحد و شیرین‌شهر ۵۴۷۶ واحد است. با توجه به مشکلات و موانع موجود بر سر راه این پروژه‌ها از جمله تأمین زیرساخت‌ها، تاکنون واحدی در این ۲ شهر به بهره‌برداری نرسیده‌است که به گفته مسئولان این استان با اجرای این مصوبه می توان شاهد افتتاح آنها در سال آینده بود.

نظر شما