شناسهٔ خبر: 17904 - سرویس زنان و امور خانواده
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان خبر داد:

نخستین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در حوزه زنان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود

منا عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان از برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در حوزه زنان در روز یکشنبه ۱۸ بهمن‌ماه در این وزارتخانه خبر داد.

منا عرفانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در حوزه زنان که فردا یکشنبه ۱۸ بهمن در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود اعلام کرد: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت راه  وشهرسازی درخصوص مأموریت‌های محوله در حوزه زنان و تأکید بر دو محور موضوعی «حق زنان به شهر و سکونتگاه‌ها» و «حق زنان به دسترسی ایمن و رفاه به حمل و نقل و شیوه‌های مختلف آن» برنامه‌ها و اقدامات این حوزه بر شناسایی و احصای وظایف وزارت متبوع در مواجهه با حقوق زنان تمرکز یافته است. این درحالی است که اهمیت محورهای مذکور در راستای توجه و تأکید سیاست‌های دولت یازدهم بر تبیین حقوق شهروندی و برخورداری یکسان، فارغ از گوناگونی‌های قومی، جنسیتی، مذهبی و ... معنا می‌یابد.

عرفانیان افزود: حق زنان به شهر و دسترسی ایمن نه به معنای قائل شدن تمایز برای این گروه از اجتماع بلکه به معنی توجه به تفاوت‌های جنسیتی در برخورداری از خدمات عمومی، به عنوان یکی از این گوناگونی‌هاست. در مسیر شتابان توسعه، مرز حوزه عمومی و خصوصی در جامعه ما تغییر یافته و همچنان در حال تغییر است.

به گفته وی در این راستا افزایش مستمر حضور زنان در عرصه‌های عمومی، تغییر نقش آنان در درون خانواده و اجتماع را سبب شده و در نهایت عدم تطابق بسترهای قانونی و فیزیکی را برای این گروه از جامعه فراهم کرده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان این وزارتخانه را یکی از اصلی‌ترین ارکان سیاست‌گذاری در عرصه‌های عمومی دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی قصد دارد تا با شناسایی چالش‌های فوق و اولویت‌بندی آنها راهبردها و راهکارهای مناسبی را تبیین و ارائه دهد. در این راستا از همه معاونت‌های محترم وزارت متبوع و مدیران محترم شرکت‌های تابعه ضمن درخواست برای هرگونه همکاری و حمایت لازم در این زمینه تقاضا می‌شود نماینده دستگاه مربوطه را جهت همکاری با امور بانوان معرفی کنند.

وی همچنین اضافه کرد: از نمایندگان محترم این دستگاه‌ها دعوت شده برای شرکت در اولین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه رأس ساعت ۱۴ در سالن اجتماعات طبقه ۱۵ ساختمان دادمان برگزار می‌شود حضور یابند. تقاضا می‌شود نمایندگان محترم با تسلط و آگاهی کامل از وظایف معاونت با دستگاه مربوطه و آمادگی جهت ارائه اطلاعاتی در سه زمینه «چالش‌های اصلی در پاسخ‌گویی به نیازهای زنان در دستگاه مربوطه»، ›اولویت‌بندی دستگاه برای مواجهه با این چالش‌ها» و ›برنامه‌های درحال اجرای کنونی برای رفع مشکلات نام برده» در جلسه حضور یابند./

نظر شما