شناسهٔ خبر: 17910 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

هدف‌گذاری ترانزیت ۳۸ میلیون تن کالا از کشور در سال ۱۴۰۰/ شناسایی ۳۳ دستگاه‌ مداخله‌گر در مرزهای کشور/ ایجاد پنجره واحد برای کاهش فرآیندهای عبور با هدف افزایش ترانزیت

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از هدف‌گذاری تزانزیت ۳۸ میلیون تنی کالا از کشور در سال ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: در این زمینه با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل عبور و مرور در پایانه‌های مرزی مقرر شد تعیین زمان عبور از هر مرز به طور خاص مشخص شود.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت را و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بررسی‌ مکانیزم کاهش زمان عبور کامیون‌های ترانزیتی از مرزهای کشور به دستور وزیر راه و شهرسازی گفت: این اقدام با هدف درجه‌بندی مرزها از نظر زمان عبور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ترانزیت ۳۸ میلیون تن کالان برای سال ۱۴۰۰در کشور پیش بینی شده است افزود: از این میزان ۸ میلیون تن توسط ریل و ۳۰ میلیون تن توسط جاده‌ هدف‌گذاری شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کاهش زمان و کاهش هزینه را دو اصل و اولویت برای افزایش ترانزیت از کشور و تحقق اهداف پیش‌بینی شده عنوان کرد و گفت: در شاخص کاهش زمان گلوگاه کشور ما مرزها هستند که در این راستا مرزهای کشور باید ساماندهی شوند و دستگاه‌های مداخله گر مانند گمرک می‌توانند از پایانه‌های مرزی به نقاط دیگر منتقل شوند تا زمان عبور و مرور در مرزها کاهش یابند.

امینی ادامه داد: با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل عبور و مرور در پایانه‌های مرزی مقرر شد تعیین زمان عبور از هر مرز به طور خاص مشخص و بر اساس زمان عبور و مرور فرآیندها و تصمیمات لازم برای کاهش زمان عبور از مرزها اتخاذ شود.

وی گفت: تعیین زمان عبور از پایانه‌های مرزی در جهت تسهیل تردد از حدود یک‌سال پیش آغاز شده است و فرآیندها و دستگاه‌های مداخله گر در پایانه‌های مرزی با همکاری انجمن حمل و نقل بین‌المللی شناسایی شدند اما نیاز به یک کار مطالعاتی میدانی دقیق دارد که این بخش به یک مشاور واگذار خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: حدود ۳۳ دستگاه مداخله گر در مرزها فعالیت می‌کنند که البته بر اساس قانون موانع تولید رقابت پذیر موضوع پنجره واحد تاکید شده که می‌تواند در تسهیل فرآیندها و کاهش زمان عبور در مرزها بسیار موثر باشد./

نظر شما