شناسهٔ خبر: 17930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان‌خبرداد ؛

ضرورت اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای همدان /کاهش ۸ درصدی تصادف‌های منجر به فوت

جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه ۱۵ درصد بار و کالا در استان همدان از سوی وانت‌بارها انجام می‌شود بر ضرورت ساماندهی آنها تاکیدکرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی همدان، نصرت‌الله حیدری، در جلسه هم‌اندیشی با فرماندهان پلیس راه استان که در این اداره‌کل برگزار شده بود ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر به بررسی مواردی پیرامون ایمنی در جاده، مسایل حمل و نقل عمومی و تعامل کارشناسان این اداره‌کل با پلیس راه پرداخت.

وی با بیان اینکه هدف از تصویب افزایش جرایم رانندگی کاهش حوادث و تلفات ناشی از تخلفات و تصادفات است،گفت: امیدوارم با اجرای این طرح در ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی با دقت بیشتر رانندگان و کاهش تصادف‌های منجر به فوت و جرح مواجه شویم.

وی با اشاره به راه اندازی و استفاده از سیستم "ITS" در سطح جاده‌های استان همدان تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند و همکاری پلیس راه کنترل مطلوبی بر وسایل نقلیه ایجاد شده و امیدواریم با پوشش کامل محورها بتوانیم این نظارت را به صددرصد برسانیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان درباره کنترل و نظارت بر شرکت‌های امداد خودرو نیز اظهار داشت: برای جلو‌گیری از سوءاستفاده‌های احتمالی،شرکت‌های امداد خودرو باید با اخذ مجوز از اداره‌کل حمل و نقل اقدام به فعالیت کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل مستمر بر فعالیت شرکت‌های امداد خودرو ضروری است که این مهم باید علاوه بر اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها توسط عوامل پلیس راه و راهداری استان نیز صورت گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی وانت‌بارها در سطح استان همدان نیز گفت: ساماندهی وانت‌بارها نیازمند حمایت و پشتیبانی است. وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد حمل کالا و بار توسط وانت‌بارها انجام می‌شود، ابراز داشت: متاسفانه این ناوگان حمل و نقل تلفات قابل توجهی در جاده‌های استان برجای می‌گذارد و به همین دلیل حمل بار توسط وانت بارها باید بر طبق اسناد و باکنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها بیان کرد: اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیازمند حمایت‌های پلیس راه در راستای ساماندهی وانت‌بارها و راه اندازی سامانه اطلاع رسانی در زمینه بروز تصادف‌ ناوگان‌های عمومی است چرا که صد درصد تصادف‌ها ناشی از عامل انسانی است و می‌توان با آموزش‌های لازم از بروز هرگونه حوادث جلوگیری کرد.

سرهنگ شاکری، رئیس پلیس راه استان همدان در خصوص افزایش جرم، خاطرنشان کرد: افزایش جرایم نباید با افزایش تورم محاسبه شود چراکه این مهم جزو ملزومات و سبدخانوار افراد محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال با کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به فوت مواجه بودیم، افزود: این در حالی است که  سهم وسایل نقلیه عمومی مسافربری در بروز تصادف‌های منجر به جرح و فوت یک درصد است.

محبی، معاون راهداری استان همدان نیز گفت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در راستای جابجایی زائران حسینی در ایام اربعین اقدامات شایسته ای را انجام داده و به عنوان یکی از استان‌های فعال شناخته شده‌است.

وی ضمن تاکید بر تعامل پلیس راه، راهداری و اداره کل حمل و نقل استان، افزود: این تعامل موجب شناسایی بهتر نقاط حادثه خیز توسط ارگان ها می شود و می توان نسبت به حذف این نقاط در محورها و جاده‌ها اقدام کرد .

در خاتمه فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه سطح استان مشکلات و مسایل مرتبط با تردد، اضافه تناژ و نظارت بر مدارک بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر را مطرح و پیرامون رفع موانع نظارتی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

نظر شما