شناسهٔ خبر: 179381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان اردبیل:

برگزاری هرگونه گردهمایی توسط داوطلبین انتخابات هیئت‌مدیره نظام مهندسی ممنوع است/ ۱۴ آذرماه آغاز رسمی تبلیغات داوطلبان احراز صلاحیت شده

برگزاری هرگونه گردهمایی و کارگاه آموزشی توسط داوطلبین انتخابات هیئت‌مدیره ممنوع است رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی و کارگاه آموزشی و... توسط داوطلبین انتخابات هیئت‌مدیره خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، مسعود شهبازی رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات تمام الکترونیکی دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: آغاز رسمی شروع تبلیغات کلیه داوطلبان احراز صلاحیت شده در چهارچوب شیوه‌نامه ابلاغی تبلیغات ۱۴ آذرماه سال جاری بوده و برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل به‌صورت الکترونیکی در بازه زمانی ۳ دی‌ماه تا نهم دی‌ماه توسط دستگاه نظارت بر انتخابات کشور تأیید و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  وی گفت: محدوده زمانی فعالیت تبلیغات داوطلبان از زمان انتشار فهرست نهایی داوطلبان وفق جدول زمان‌بندی تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات در استان خواهد بود.

  عضو دستگاه نظارت دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل تأکید کرد: انجام هرگونه تبلیغات داوطلبان طبق جدول زمان‌بندی از ۲۴ ساعت قبل از آغاز روز اخذ رأی الکترونیکی ممنوع خواهد بود و هیئت اجرایی موظف است بلافاصله با هماهنگی حراست اداره کل راه و شهرسازی، مراتب تخلف صورت پذیرفته را به انضمام صورت‌جلسه و مستندات به دستگاه نظارت استان ارسال نماید.

  شهبازی افزود: سوءاستفاده از نام و نشان وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان، سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و همچنین اشخاص و مقامات، در تبلیغات داوطلبان ممنوع است.

  رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی داوطلبان در فضای مجازی محدود به مواعد مقرر در قوانین و مقررات مربوط بوده و این تبلیغات صرفاً" از طریق سامانه جامع انتخابات میسر خواهد بود و انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی، خارج از زمان و قانون ممنوع است.

  وی با اشاره به اینکه داوطلبان تحت هر عنوان مجاز به حضور در هیچ یک از برنامه‌های صداوسیما اعم از ملی و استانی را ندارند اظهار کرد: تشکل‌های حرفه‌ای اعم از انجمن‌ها و به‌صورت کانون‌های مهندسی مرتبط می‌توانند با نام و نشانی خود از طریق شبکه پیام‌رسان اجتماعی داخلی با اعلام و شروع رسمی تبلیغاتی انتخاباتی داوطلبانی را معرفی نمایند و فهرست داوطلبان مورد حمایت خویش را انتشار دهند.

  شهبازی تأکید کرد: باتوجه‌به فرایند برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل، برگزاری مجامع عمومی سازمان یاد شده اعم از عادی و فوق‌العاده و نیز برگزاری هرگونه گردهمایی و کارگاه آموزشی، نمایشگاه و امثالهم اعم از حضوری و مجازی از سوی سازمان و ارکان آنها و نیز توسط داوطلبین انتخابات هیئت‌مدیره برای اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قبل از آغاز رسمی انتخابات از سوی داوطلبان دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره ممنوع است.

  وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی پیش‌بینی‌شده جهت صدور، تمدید و ارتقا پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی صرفاً می‌بایست توسط مدرس یا مدرسانی که داوطلب نامزدی در انتخابات نمی‌باشند با نظارت کمیته آموزش بر حسن اجرای آن برگزار و هرگونه تبلیغ در دوره‌های مذکور به نفع یا ضرر هر یک از داوطلبان انتخابات ممنوع بوده و متخلفان می‌بایست به شورای انتظامی معرفی گردند.

  این مقام مسئول اظهار داشت: در صورت مشاهده استنکاف احتمالی از سوی هر یک از داوطلبان در خصوص موارد قانونی اعلام شده و خارج از ضوابط اجرایی، نسبت به معرفی متخلفان با رعایت ترتیبات مندرج در ماده ۸۹ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به شورای انتظامی اقدام خواهد شد.

  عضو دستگاه نظارت دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای یا مهندسی اعم از انجمن‌ها، کانون‌های مهندسی و گروه‌های انتخاباتی موظف‌اند قبل از شروع رسمی تبلیغات و هرگونه تبلیغ، یک نفر از اعضای خود را که دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی در یکی از رشته‌های هفت‌گانه ساختمان باشد، کتباً" به‌عنوان مسئول تبلیغات آن تشکل یا صنف و تحت عنوان مدیرگروه انتخاباتی، به هیئت اجرایی معرفی نمایند.

  شهبازی با بیان اینکه هرگونه فعالیت انتخاباتی در شبکه پیام‌رسان خارجی ممنوع است گفت: استفاده از عناوین علمی بدون دارابودن مدرک تحصیلی از سوی داوطلبان ممنوع بوده و داوطلبان می‌توانند پس از شروع رسمی تبلیغات با مشارکت یکدیگر در شبکه پیام‌رسان اجتماعی صرفاً" داخلی با یک نام مشخص گروه، کانال انتخاباتی تشکیل داده و فهرست انتخاباتی ارائه دهند.