شناسهٔ خبر: 179374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۱۰ کیلومتر از مسیر اهواز - خرمشهر تا پایان امسال چهار خطه می شود

ببینید| عملیات روکش آسفالت چهارخطه محور اهواز - خرمشهر (ورودی خرمشهر) مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محور اهواز - خرمشهر از طرح های مهم این وزارتخانه است گفت: حدود ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیر اهواز - خرمشهر تا پایان امسال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، روح الله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در جریان بازدید از پروژه چهارخطه خرمشهر- اهواز در جمع خبرنگاران  بیان کرد: جاده اهواز به خرمشهر ۱۰۵ کیلومتر بوده که اجرای چهار خطه کردن آن قدم مثبتی برای تردد زائران اربعین حسینی و شرکت‌های موجود در منطقه و مردم است.

وی با بیان اینکه چهار بانده کردن محور اهواز - خرمشهر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان است، افزود: با این اقدام ضمن کاهش حوادث جاده‌ای در این مسیر، شرایط برای تسهیل در ترددها ایجاد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محور اهواز - خرمشهر بیشترین تردد را در بحث راهیان نور دارد گفت: حدود ۱۰ کیلومتر این محور از مسیر خرمشهر به اهواز، آماده بهره‌برداری بوده و تنها خط‌کشی آن باقیمانده است. قطعا راه‌اندازی این قطعه، افزایش ایمنی مسیر را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در صورت تامین منابع مالی به موقع، حدود ۱۰ کیلومتر از سمت اهواز به خرمشهر تا پایان امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

عمادی تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر محور اهواز - خرمشهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده و ۵۰ کیلومتر مابقی آن نیز با تامین منابع مالی از طریق نفت و کمک‌های دولت چهاردهم انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: منابعی که از سوی وزارت نفت برای این محور در نظر گرفته شده به موقع تزریق شود تا کارها طبق برنامه زمانبندی شده انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تمام اقدامات لازم در جهت تقویت اکیپ‌های کاری و تسریع در زمان تحویل این محور را بررسی کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال، این قسمت از این محور را زیر بار ترافیک ببریم.

وی افزود: عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر این محور در قالب ۲ قطعه ۲۵ کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و برعکس در دست اجرا است که تا پایان امسال حدود ۱۰ کیلومتر از هر ۲ مسیر به بهره‌برداری می رسد.

عمادی گفت: با توجه به ترافیک سنگین، مشکلات زمین‌شناسی و سطح بالای آب‌های زیرزمینی در این مسیر، روال کار قدری سخت‌تر است اما با این وجود تلاش می‌کنیم این طرح ملی طبق برنامه زمانبندی شده اجرا شود.

وی در پایان بیان کرد: تکمیل و بازسازی تمام محورهای استان مورد توجه بوده و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم تا با تزریق منابع مالی، هر چه سریعتر به سرانجام برسند.