شناسهٔ خبر: 17942 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی در جشن گرامیداشت دهه‌فجر:

اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون انقلاب ایران در سال ۵۷ است/ باززنده‌سازی اسلام با انقلاب امام راحل میسر شد

سید سعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی در جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد تاکید کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون انقلاب ۵۷ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز(۱۸ بهمن‌ماه) با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌های توسعه و منابع، شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، راه روستایی و سایر کارکنان این وزارتخانه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، اجرای زنده موسیقی و تئاتر و به همت روابط عمومی برگزار شد.

سیدسعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود برنامه با سخنرانی مقام‌عالی وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی برگزار شود اما به دلیل استقبال از نخست‌وزیر یونان در ریاست‌جمهوری این وظیفه مهم به وی تفویض شده است گفت: همه دوستان خاطره‌های بسیار زیادی را در این ایام دارند زیرا در این ایام بود که با قیام امام راحل دودمان ستم شاهی به هم ریخت و انقلابی که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سال ۴۲ شروع کرد در بهمن ماه ۵۷ با همراهی ملت بزرگ ایران به بار نشست.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم‌الشان انقلاب‌اسلامی در بیان ابعاد شخصیتی امام راحل گفت: امام، بزرگترین رخداد و بهترین هدیه را با انقلاب خود به جامعه مسلمانان ارزانی داشت چراکه اگر انقلاب و قیام نبود امروز حتما اسلام، قرآن و این دین بزرگ به فراموشی سپرده شده بود. در مملکتی که رژیم ستم‌شاهی پهلوی به دنبال دین‌گریزی بود و تصمیم داشت تا دین را بر روی طاقچه‌ها ببرد و از طرفی دیگر در جهان سنت، گروه‌های تکفیری‌ها بوده و هستند، امام با انقلاب خود و همراهی ملت، معادلات جهانی را به هم ریخت.

معاون توسعه و منابع وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، سربلندی تشیع و مسلمانان مدیون انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بیان دیگر ابعاد شخصیت امام راحل به جامعیت علمی آن بزرگوار اشاره کرد و افزود: امام راحل فیلسوفی الهی، عالمی ربانی و فقیهی عالیقدر برای جهان تشیع بود و همه ما باید جامعیت علمی آن مقام شامخ را سرلوحه کار خود قرار دهیم. همچنین از دیدگاه عرفانی، آن مقام، رهبری ممتاز به شمار می‌رود که همراه با سایر ویژگی‌ها همچون شجاعت باعث شد تا انقلاب‌اسلامی ایران به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: امام راحل، عرفان خود را بر مبنای آیات‌کریمه قرآن و احادیث قرار داده بود و با تمسک به این دو عنصر اساسی (کتاب الله و عترت) که پیامبر عظیم‌الشان اسلامی آن را بین مسلمانان به یادگار گذاشت باعث بالندگی و شکوفایی ایران اسلامی شد.

سیدعلایی با یادآوری نظم امام در زمان و بهره‌مندی از آن گفت: شایسته است، مدیران، نظم زمان و بهره مندی از موقعیت زمانی امام را سرلوحه کار خود قرار دهند. امام راحل با درایت خود و نظم در زمان و استفاده از موقعیت‌ها در دو برهه زمانی سال‌های ۴۲ تا ۵۷ و ۵۷ تا زمان وفات نشان داد که چطور می‌توان در شرایط سخت و دشوار رهبری انقلاب را به شایستگی انجام داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قاطعیت و شجاعت امام‌راحل در زمانیکه هیچ فردی جرات نداشت تا در زمان طاغوت موضوعی را علیه رژیم شاهنشاهی مطرح کند به موقع انتقادات صریح خود را مطرح کرد و با شجاعت توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

سیدعلایی ادامه داد: به یاد داریم که در آن مقطع تاریخی (سال‌های ۴۲ تا ۵۷) به قدری روزگار برای کسانیکه در مسیر انقلاب حرکت می‌کردند سیاه بود که تصور پیروزی انقلاب غیرممکن بود اما امام راحل با شجاعت و درایت خود انقلاب را راهبری کرد و به پیروزی رساند.

وی با یادآوری خاطره همسر شهید اندرزگو از ایام مبارزات سیاسی مبنی بر اینکه اسلحه و مهمات را از مرز افعانستان در قنداق فرزند خود به ایران می‌آورند گفت: شهیدان، افراد بزرگی بودند که در مسیر انقلاب و پس از آن امام راحل و ایران را همراهی کردند.

شایان ذکر است در برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشتند. /

نظر شما