شناسهٔ خبر: 179434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

محور شیراز-مرودشت پرترددترین محور فارس

. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، محورهای شیراز - مرودشت و بالعکس، کمربندی پل فسا شیراز) جنوب -شمال (بیشترین میانگین تردد روزانه را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، محسن عمادی، ضمن تأکید بر اینکه اردیبهشت ماه پرترددترین ماه سال بود، گفت: بر اساس تحلیل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، در طی ۶ ماه سال جاری به طور میانگین در هر روز، حدود ۵۹ هزار وسیله نقلیه در محور شیراز-مرودشت و بالعکس تردد کردند که بالاترین ثبت ترافیک در ساعت اوج تردد ساعت ۷ تا ۸ صبح یکم اردیبهشت ماه ۵۶۱۷ خودرو در یک ساعت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اردیبهشت ماه اوج تردد خودروهای سنگین در فارس بود، اشاره کرد: در ۶ماهه نخست سال جاری بر اساس سامانه‌های ترددشمار خودروهای سنگین در محورهای فارس که سهمی بیش از ۱۲درصد کل تردد را دارد، محورهای کوار-شیراز و پل فسا -شیراز، بالاترین تردد خودروهای سنگین را ثبت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹میلیون و ۳۸۷ هزار تردد در مبادی ورودی و ۹میلیون و ۵۳۰هزار تردد در مبادی خروجی استان ثبت شده است که بیشترین میزان تردد ورودی در محور برازجان-کازرون و کمترین ورودی متعلق به محور یاسوج - اقلید و همچنین بیشترین میزان خروج وسائط نقلیه در مسیر کازرون-برازجان ثبت شد.

وی با اشاره به تردد ثبت شده در ورودی و خروجی شیراز گفت: ۴ میلیون و ۵۶۰هزار تردد در ورودی شیراز و ۴میلیون و ۶۳۵هزار تردد در خروجی شیراز در شهریورماه سال جاری ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به سامانه‌های توزین حین حرکت در راه‌های مواصلاتی استان تشریح کرد: بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۷۵ پلاک خودرو سنگین رؤیت شده که از این تعداد ۳۹۰هزار و ۲۴۰ خودرو حامل بار بوده و ۸۴هزار و ۶۲۶خودرو تخلف اضافه وزن بار داشته‌اند و ۱۱هزار و ۴۲۲ خودرو بیش از ۱۰ درصد میزان مجاز، تخلف اضافه وزن داشته‌اند. وی با اشاره به گزارش سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان تصریح کرد: تعداد یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۴ تخلف سرعت در راه‌های مواصلاتی فارس ثبت شده که محورهای کمربندی شیراز، مرودشت-شیراز و محور آباده-ایزدخواست، بیشترین تخلفات سرعت ثبت شده را داشته‌اند.

عمادی گفت: یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۵۹ تخلف سرعت تا ۳۰کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) و ۲۷هزار و ۵۵۰ تخلف سرعت ۳۰تا ۵۰کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) و ۵هزار ۹۱۵ تخلف سرعت بیش از ۵۰کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) توسط سامانه‌های هوشمند تخلف سرعت ثبت شد.

وی ادامه داد: بیشترین درصد سرعت غیر مجاز به کل تردد محور در مسیرهای اوز-خنج، دارالمیزان-گله دار و گله دار-دارالمیزان و خنج -اوز بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در ۶ ماهه نخست سال جاری را ثبت کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص تخلف سرعت غیرمجاز در ۱۱ ماهه نخست سال جاری، افزود: تعداد تخلفات سرعت دریافتی پلیس، یک میلیون و ۲۳۱هزار خودرو بود که از این تعداد ۷۳۹هزار تخلف سرعت لحظه‌ای، و ۴۹۲ هزار تخلف سرعت متوسط مابین سامانه‌های هوشمند است.

شایان ذکر است مرکز مدیریت راه‌های استان فارس به‌صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به هم‌وطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده خدمات رسانی است.