شناسهٔ خبر: 179487 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

آغاز دوباره پروازهای فرودگاه سیرجان

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آیین بهره‌برداری از سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان و ازسرگیری دوباره پروازها از این فرودگاه، با اعلام اینکه این پروژه حدود هشت ماه زودتر از بازه زمانی تعیین‌شده از سوی پیمانکار و مشاور پروژه به ثمر نشست، از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سیرجان که با حضور مقامات استانی و محلی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت باند و سطوح پروازی فرودگاه سیرجان، حدود یک میلیون متر مربع در این پروژه اقدامات فنی صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات پروژه‌های عمرانی یادشده در فرودگاه سیرجان حدود هشت ماه زودتر از بازه زمانی مورد انتظار انجام شد و این پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال (۲۳۰ میلیارد تومان) هزینه دربرداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: باند و ساختمان‌های موجود در فرودگاه سیرجان به دلیل موضوعات ایمنی نیازمند ترمیم و بهسازی بود. از این رو، موضوع در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار گرفت و با اقدامات عمرانی، باند فرودگاه سیرجان به صورت اساسی تعمیر و مرمت شد.

نخجوانی با اشاره به افزایش طول باند فرودگاه سیرجان در این پروژه، گفت: اقداماتی درزمینه سیستم روشنایی باند و ترمینال نیز به شایستگی در این فرودگاه انجام شد.

وی ضمن قدردانی از همکارانش در ستاد و اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان و فرودگاه سیرجان به دلیل تلاش بی‌وقفه برای به سرانجام رساندن این پروژه افزود: مقامات استانی نیز کمک شایانی در این راستا انجام دادند و من از آن‌ها متشکرم. همچنین تشکر ویژه از وزیر محترم راه و شهرسازی دارم که دستور دادند برای بهره‌مندی مردم شریف از این فرودگاه، حتی منتظر حضور ایشان برای افتتاح این پروژه نباشیم.

نخجوانی با بیان اینکه آنچه در سیرجان اتفاق افتاد، لطف خداوند بوده است و ما وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی است و در نظر داریم این پروژه‌ها را هر چه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسانیم تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر داریم طی یک تا دو ماه آینده بهره‌برداری از باند فرودگاه کرمانشاه نیز انجام شود تا مردم این استان هم بتوانند از آن استفاده کنند.