شناسهٔ خبر: 17965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالا در بندرتجاری لنگه

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رونق ۱۰ درصدی صادرات کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ۱۰ ماهه سال جاری، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمود صابری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۶۷ هزار و ۲۹۳ تن کالای غیرنفتی از بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی رقم افزایش حجم صادرات کالاهای نفتی از طریق این بندر را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: دو هزار و ۳۵۷ تن مواد نفتی در ۱۰ ماه سال ۹۴ از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت مواد نفتی در این بندر طی این مدت خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۶۹ تن مواد نفتی از این بندر ترانزیت شده است.

صابری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ورود شناور بالای هزار تن به حوضچه بندر لنگه گفت: با انجام طرح توسعه دریایی و افزایش ۲۰ هکتار فضای عملیاتی این بندر، تردد شناورهای بالای هزار تن افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد، با اتمام پروژه لایروبی، ورود شناورهای با تناژ بالاتر و آبخور ۵/۵ متر افزایش یابد و نهایتاً افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه را شاهد باشیم.

بندر لنگه که در منطقه غرب هرمزگان واقع شده، پیشرو در ترانزیت و جابه‌جایی مسافر است. سرمایه گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر حکایت از اعتماد بالای متولیان صنعت دریانوردی به آینده روشن و امیدوار کننده این بندر تاریخی دارد.

داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه و برخورداری از موقعیت ترابری دریایی مناسب، بندر لنگه را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده است.

نظر شما