شناسهٔ خبر: 18053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجهیز ناوگان عملیاتی بندر بوشهر به دو دستگاه جرثقیل « RTG »

تعمیر یک دستگاه جرثقیل کانتینری سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دو دستگاه جرثقیل دروازه ای محوطه ای (جابه جا ومنظم کننده ردیف های کانتینری) جدید به ناوگان عملیاتی این بندر افزوده شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر محمد‌مهدی بنچاری در این باره گفت: به منظور تقویت عملیات پشتیبانى از گنترى کرین‌ها و سرعت بخشیدن به تخلیه، چینش،جابجایی و بارگیرى کانتینر به کامیون‌ها در محوطة پایانه کانتینر، دو دستگاه جرثقیل دروازه‌ای محوطه ای (RTG) با سرمایه گذاری بخش‌خصوصی به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر افزوده شد.

بنچاری افزود: ناوگان عملیاتی بندر بوشهر پیش از این دارای چهار دستگاه ترانستینر بود که هم اکنون به شش دستگاه  افزایش یافته‌است.

وی بیان داشت: منظم کردن صف های کانتینری و افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کانتینر از عمده مزایای دستگاههای جرثقیل دروازه‌ای محوطه ای " RTG" می باشد و هر دستگاه قادر است در هر هکتار  یک هزار و ۲۰۰ کانتینر را جا دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت : هم اکنون مساحت محوطه نگهداری کانتینری بندر بوشهر ۲۴ هکتار است که با فعالیت این دو دستگاه جدید ظرفیت نگهداری یکهزار کانتینر به محوطه بندر بوشهر افزوده می‌شود. 

بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۷ میلیون تن کالا است که این روند با طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

همچنین با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر، ظرفیت کانتینری ۴۳۰ هزار TEU حال حاضر ، به یک میلیون TEU  افزایش می یابد./

نظر شما