شناسهٔ خبر: 18086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی خبر داد:

بازگشایی و برف‌روبی راه‌های ارتباطی اصلی خراسان‌شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با اشاره به این نکته که راه های ارتباطی اصلی در اولویت اول برای برف روبی و بازگشایی قرار دارد گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی خراسان شمالی به۲۰ سانتیمتر رسید.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه و شهرسازي خراسان شمالي، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برف در مناطق کوهستانی استان اکنون به ۲۰ سانتیمتر رسیده است و به همین دلیل راهداران در مناطق فرعی و روستایی در حال برف روبی هستند

علی اصغر بدیعی مقدم  اظهار کرد: راه های ارتباطی اصلی در اولویت اول برای برف روبی و بازگشایی قرار دارد. بارش برف که از دوشنبه شب در این استان آغاز شده بود و اکنون نیز ادامه دارد ،درنخستین ساعات بامداد امروز موجب بسته شدن برخی از راه های اصلی این استان شد که با تلاش راهداران برف روبی و بازگشایی شد.
بدیعی مقدم با بیان اینکه هیچ محوری در راه های روستایی این استان نیز مسدود نشده است افزود: اما در برخی مناطق به علت کولاک شدید و انباشت برف ها احتمال بسته شدن وجود دارد که راهداران در آن مکان ها حضور می یابند.

وی گفت: راهدار خانه های روستایی در مناطق ناوه، ینگه قلعه، حصار سمت گردنه بیو، در مناطق شوقان وجود دارد که کمک خواهند کرد تا راه‌های روستایی نیز برف روبی شوند.

خراسان شمالی حدود ۴ هزار و ۶۲۴ کیلومتر راه روستایی دارد و شاخص راه روستایی این استان ۴۴ درصد است. این استان همچنین افزون بر ۸۰۰ روستای دارای سکنه است که پراکندگی این نقاط روستایی، آسفالت ریزی و توسعه روستایی آن را با مشکل مواجه کرده‌است.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد طبق بررسی نقشه ها ی پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر جوی ناپایدار تا چهارشنبه صبح در استان است که در این مدت بارش باران و برف با احتمال رگبار باران همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف و مه گرفتگی پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش اين بارش‌ها تا اواخر امشب ادامه دارد و به همین سبب لغزندگی، یخ زدگی و مه گرفتگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

نظر شما