شناسهٔ خبر: 18092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسكن در خراسان رضوی

یگان حفاظت اراضی در همه استان‌ها آغاز به کار می‌کند

سید محمد پژمان مدير عامل سازمان ملی زمين و مسكن گفت: يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن تا پايان فروردين در همه اداره‌های كل راه و شهرسازی آغاز به كار می‌كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سيد محمد پژمان در مراسم آغاز به‌كار رسمی یگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان كه در اين اداره كل برگزار شد، ضمن تبريك دهه مبارك فجر و اين‌كه منشاء انقلاب اسلامی تحول داخلی و خارجی بوده است، اظهار  کرد: در موضوعات ابتدايی نبايد اجازه دهيم كه مردم سختي بكشند و ظرفيت‌های اداری و مديريتی بايد به گونه‌ای درنظر گرفته شود كه رضايتمندی تمامی افراد جامعه را به همراه داشته باشد.

 مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن تصريح كرد: اگر ضعف كاری ما سبب شده تا نتوانيم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را محقق سازيم، اكنون بايد همدلی، محبت، روحيه جهادی و ايثارگری روزهای انقلاب با همان قوت پيشين ادامه پيدا كند.

وي با بيان اينكه در شرايط كنونی كشور در وضع بسيار خطيری قرار دارد، افزود: انقلاب اسلامی ايران در حالي به پيشرفت و مدارج عالی در شرايط كنونی دست پيدا كرده است كه حتی زنده ماندن آن نيز معجزه تلقی می‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به الزام فراهم آوردن زمينه اشتغال و زندگی شرافتمندانه برای مردم، افزود: بسياری از مشكلات مردم با همدلی و هم زبانی به راحتی برطرف می‌شود و نبايد در اين امر كوتاهی كنيم.

پژمان بزرگترين عرصه مفاسد كشور را مربوط به حوزه زمين و زمين‌خواری دانست و گفت: اين امر موضوع ناشناخته‌ای ندارد كه بگوييم چگونه بايد با آن مقابله كنيم و اگر دستگاه‌های مربوط اشراف، دقت و نظارت كافی در كار خود را داشته‌باشند می‌توان به‌طور جدی به مقابله با آن پرداخت.

وي با بيان اينكه كه با گردش كار انجام شده، مجوز ستاد كل نيروهای مسلح و فرماندهی نيروی انتظامی يگان حفاظت از اراضی ملی تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: با اقدامات فعالانه اين حوزه، عرصه را براي متجاوزان به بيت‌المال تنگ‌تر می‌كنيم.

پژمان افزود: علاوه بر يگان حفاظت اراضی، سامانه‌ای در كشور تدارك ديده شده كه به‌صورت تمام وقت در دسترس هموطنان عزيز است و با بانك اطلاعاتی كه در آن درنظر گرفته شده می‌توان گام های بلندی را در زمینه مقابله و جلوگيری از زمين‌خواری برداشت.

وی زمين‌خواری را پديده‌ای اپيدميك دانست كه همه استان‌های كشور با آن درگيرند و خاطرنشان كرد: سازمان ملی زمين و مسكن با توجه به وظيفه‌ای كه برعهده‌ دارد اقدامات پيشگيرانه مناسبی را در نظر گرفته‌است.

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسكن گفت: طبق ماده ۲۳۳ قانون پنجم توسعه دستگاه‌هايی كه فعاليت مستمر و پرتراكم دارند به‌جای استفاده موردی از ظرفيت نيروی انتظامی، خود بايد سازمانی را تشكيل دهند كه يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن طبق همين قانون شكل گرفته است.

پژمان با بيان اينكه استان خراسان رضوی نخستين استانی است كه اين يگان فعاليت خود را به‌طور رسمی در آن آغاز كرده است، گفت: تا پايان فروردين  سال آينده اين يگان در همه ادارات كل راه و شهرسازی كشور شروع به كار می‌كند.

نظر شما