شناسهٔ خبر: 18098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد

پایان مرمت بخشی دیگر از پایانه بین‌المللی فرودگاه کرمان

بازسازی فرودگاه کرمان مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: پس از بهسازی داخلی فرودگاه‌های کرمان، در مرحله دوم بخشی از مرمت بیرونی نیز پایان یافت.

به گزارش ایگاه بخری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه کرمان،مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به لزوم احداث پایانه جدید و نوین فرودگاه بین‌المللی کرمان برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود فعلی به دلیل کمبود فضا ورفاه برای مسافران اظهار کرد: برابر ایجاد چالش‌های بسیار برای ارایه خدمت بواسطه نبود فضا وامکانات لازم برای مسافران لازم است تا تمام تلاش‌ها برای آغاز ساخت پایانه بزرگ فرودگاه بین‌المللی کرمان در مرحله نخست با ۲۰ هزار متر مربع وسعت، تسریع یابد .

 محمد نخعی ترسیم نقشه عملیاتی از سوی طراحان مسئول را خواستار شد و گفت: به شرط ترسیم نقشه‌های تایید شده وفق لحاظ جزئیات هوانوردی وفرودگاهی برابر آیین‌نامه‌های مصوب می‌توان امید داشت تا این عملیات اجرایی آغاز شود .

وی از بهسازی فضای بیرونی پایانه بین‌المللی حجاج خبر داد وگفت: در ادامه بهسازی‌های داخلی این پایانه طی سال‌های گذشته و اکنون عملیات بهسازی محوطه این پایانه نیز با سنگ‌های گرانیتی نفیس و نقش دار پیان یافته است.

وی با توجه به شان مسافران، هم استانی‌ها و شهروندان کرمانی تاکید کرد: مطابق بودجه موجود و پیگیری شده امکان بهسازی وزیباسازی محوطه با سنگ‌های نفیس انجام شده که البته برای ادامه کار به اعتبار های بیشتر نیاز داریم .

وی از انجام اموری همچون ۷۰۰ متر مربع برداشت و کف‌سازی، ۱۰۰متر مربع معرق کاری، ۱۵۰ متر مربع بدنه‌سازی ترکیبی،۳۰۰ متر مربع در پوش فضای سبز، ۸۰ متر مربع پله و رمپ‌سازی طی این مرحله را تایید کرد.

نخعی پوشش قبلی این اماکن را مستهلک و در حد تخریب اعلام کردوگفت: همه این اماکن با لحاظ نقشه‌های مهندسی وترافیکی با بتن مسلح در زیرسازی بنا شده و با انواع سنگ‌های گرانیت و معرق‌کاری تزیین و مجددا احداث شده‌است.

 اعتبار انجام این امور ۱میلیاردو ۲۰۰میلیون ریال بوده که پس از اجرای ۲۰۰ میلیون ریال بیشتر نیاز بوده که هزینه شده‌است .

 ۲گروه از استادان سنگ کار طی ۴۵ روز همه امور را به انجام رسانیده‌اند . امور اصلاحی وبهسازی‌ها پس از کسب اعتبار مورد نیاز مجددا ادامه خواهدیافت .

نظر شما