شناسهٔ خبر: 1812 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رییس انجمن جامعه تورگردانان ایران:

صندلی‌های 9 رام قطار اروپایی دیگر برای گردشگری در ایران ذخیره شده است/ تقاضای 12 هزار گردشگر خارجی برای سفر ریلی به ایران

ابراهیم پور‌فرج رییس انجمن جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه تا پایان سال 2015 میلادی 12 هزار گردشگر بین‌المللی با قطار به ایران می‌آیند، گفت: با توجه به افزایش حجم مسافران بین‌المللی به ایران امکان جا دادن آن‌ها در مسیرهای توریستی بدون قطار غیرممکن است، مسوولان باید بکوشند تا امکانات هتل‌ها و مراکز اقامتی را به حد امکانات مراکز اقامتی و بین‌المللی دنیا برسانند.

ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره سفر گردشگران بین‌المللی با قطار عقاب طلایی به ایران گفت: گردشگران بین‌المللی‌ قطار عقاب طلایی 150 نفرند که در قالب دو گروه به مدت دو هفته ایران را می‌گردند. این قطار دوهفته در ایران است.

وی ادامه داد: گروه نخست گردشگران قطار عقاب طلایی مجارستان چهارشنبه (30 مهرماه) از مرز رازی وارد ایران شدند و از شهرهای تبریز، زنجان، یزد، اصفهان، و شیراز بازدید کردند سپس به تهران آمدند. این گروه نخست به مدت یک روز در تهران اقامت دارند و از اماکن دیدنی پایتخت بازدید کردند٬ آنها پس از بازدید از امکان دیدنی تهران با هواپیما به کشورهای خود باز می‌گردند.

رییس انجمن جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه دومین گروه مسافران قطار عقاب طلایی از شامگاهان یکشنبه(4 آبانماه) با هواپیما وارد ایران شدند، توضیح داد: مسافران این گروه شامل 56 نفر می‌شوند و در نخستین سفر ایرانگردی خود از تهران بازدید می‌کنند. این گروه چهارشنبه(7 آبانماه) تهران را به مقصد مشهد ترک می کنند و سپس از کرمان، اصفهان و شیراز و مناطق آذربایجان ایران بازدید خواهند کرد و دوشنبه(12 آبانماه) از مرز ریلی رازی ایران با قطار عقاب طلایی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ گردشگری اروپا زمینه حضور گردشگران به ایران را فراهم کردند افزود: اکنون صندلی‌های 9 رام قطار اروپایی دیگر برای سفر ریلی در ایران ذخیره شده و اقدامات مربوط برای ورود این قطارها به ایران صورت گرفته است٬ این قطارها به ترتیب تا سال 2015 به ایران می‌آیند اما در حال حاضر تعداد ثبت‌نام‌ها و متقاضیان بیش از 12 هزار نفر است و به نظر می‌رسد تعداد قطارهای گردشگری اعزامی اروپایی به ایران خیلی بیش از این خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گردشگری پاسارگاد تور با بیان اینکه تلاش این شرکت اداره مناسب، راهنمایی و تنظیم برنامه‌های آتی قطارهای مسافری ـ گردشگری بین‌المللی است، این شرکت زمینه بازدید از کاخ گلستان، موزه جواهرات، موزه فرش، موزه‌های ملی، آبگینه، کاخ سعدآباد را فراهم کرده است، اضافه کرد: حجم سفر گردشگران به ایران افزایش یافته است و اگر این جمعیت بدون قطار وارد ایران می‌شدند امکان جا دادن آن‌ها در مسیرهای توریستی غیرممکن بود زیرا چنین قطارهایی خود امکانات مناسب مانند هتل را دارند.

دومین قطار بین‌المللی با نام عقاب طلایی ساعت 11:45 دقیقه 30 مهرماه امسال از مرز رازی وارد ایران شد. مسافران این قطار سفر خود را از بوداپست در مجارستان آغاز کرد و پس از عبور از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه وارد ایران شدند. گردشگران این قطار طی یک هفته از اماکن دیدنی شهرهای تبریز، زنجان، اصفهان، یزد، شیراز و تهران دیدن کردند و سرانجام با هواپیما ایران را به مقصد کشورهای خود ترک کردند./

نظر شما