به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: سامانه استعلام رانندگان در بستر موبایل و وب جهت تسهیل استعلام های بارنامه، صورت وضعیت و راهنامه به تفکیک ماه در طول سالهای اخیر، پیمایش ناوگان، دوره های آموزشی رانندگان، وضعیت فعال بودن کارت هوشمند، کارت صحت و سلامت همچنین اعلام سوختگیری آماده بهره برداری است.
وی گفت: پیاده سازی سامانه استعلام رانندگان در جهت رفع نیاز کاربران و بهره گیری از روش هوشمندانه مد نظر قرار گرفته است که شرح مختصری از مزایای آن شامل توسعه کسب و کار از جمله مشارکت شرکت ها و موسسات حمل و نقل همچنین مشارکت شرکت های دانش بنیان در امر طراحی و تولید نرم افزار، یکپارچه سازی خدمات مشترک وابسته در حوزه حمل و نقل، گسترش خدمات الکترونیک با هدف عدم مراجعه حضوری رانندگان جهت دریافت اطلاعات حمل و نقل و سفر، کاهش هزینههای جانبی برای رانندگان و حذف مراجعات حضوری، اصالت و صحت سنجی هویت رانندگان در قالب دریافت اطلاعات (بارنامه، صورت وضعیت و …)، صدور اطلاعات (بارنامه، صورت وضعیت، سوخت) دقیق با جزییات برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین، آگاهی از زمان انقضای کارت هوشمند، کارت صحت و سلامت و کارت معاینه فنی ناوگان است.
وی ضمن اعلام این خبر که اپلیکیشن استعلام نسخه اندروید در کافه بازار و سایت سازمان راهداری و حملونقل جادهای قابل دسترس است، گفت: کاربران برای ورود به سامانه بایستی با شماره همراه و کد ملی منطبق که در سامانه های سازمان راهداری ثبت شده استفاده نمایند و در صورت مواجه شدن با خطای نامعتبر شدن شماره همراه، می بایست نسبت به اصلاح آن در ادارات کل استانی اقدام کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین اظهار داشت: براساس بارنامهای که برای ناوگان باری بالای ۵۰ تن صادر میشود، میزان سوخت مورد نیاز رانندگان در کارت سوخت خودرو شارژ میشود.
وی ادامه داد: رانندگان می توانند اطلاعات مربوطه برای اطلاع از میزان سوخت و جایگاههای مجاز سوخت زنی میتوانند سامانه استعلام دریافت کنند.
جهانیان اظهار کرد: سامانه مذکور به صورت پایدار و شبانه روزی آماده خدمت بوده و نسخه نهایی آن در برنامه کافه بازار و سایت سازمان rmto.ir قابل دانلود است.