شناسهٔ خبر: 18177 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا انجام شد؛

امضای یادداشت‌تفاهم مطالعه کریدور بازرگان- بندر امام با ایتالیا

امضای یاداشت تفاهم یادداشت تفاهم مطالعه فنی و سرمایه‌گذاری ایتالیا در کریدور بازرگان- بندر امام بین ایران و ایتالیا امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سند یادداشت تفاهم ایران و ایتالیا در زمینه جاده‌ای بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت دولتی آناس ایتالیا در ساختمان شهید دادمان با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر زیرساخت‌‌ها و حمل و نقل ایتالیا به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت همکاری قرار شد مطالعه کریدور شماره ۱۰ (بازرگان - بندر امام خمینی) به عنوان کریدور شمال - جنوب از نظر فنی و سرمایه‌گذاری توسط شرکت دولتی آناس ایتالیا انجام شود.

برای ایجاد این کریدور بعد از انجام مطالعات لازم، محورهای آزادراهی به روش سرمایه‌گذاری BOT (ساخت-بهره‌برداری- انتقال) و محورهای بزرگراهی نیز به روش سرمایه‌گذاری BLT (ساخت- اجاره- انتقال) ایجاد می‌شوند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز در حاشیه نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا دو یادداشت تفاهم در حوزه راه و شهرسازی بین دو کشور به امضا رسید. این دو یادداشت تفاهم در موضوع حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل ریلی بود.

یادداشت تفاهم ریلی بین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس راه آهن ایتالیا درباره موضوعات احداث خطوط قطار سریع السیر، خدمات مهندسی، تعمیرات و نگهداری، طراحی و مدیریت بخش ریلی شهری و صدور گواهینامه‌ها به امضا رسید.

امضای یادداشت تفاهم حمل و نقل جاده‌ای بین عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران و شرکت آناس ایتالیا نیز در موضوعات مبادله اطلاعات فنی، مدیریت پایه تاسیس سیستم‌های مدیریت و نوسازی، نوسازی تضمین کیفیت، نگهداری تونل‌ها٬ پل‌ها و کانال‌ها، حمل و نقل هوشمند و مدیریت ترافیک بود./

نظر شما