شناسهٔ خبر: 18192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر؛

ساختمان جديد اداره كل گمركات استان مازندران در نوشهر مورد بهره‌برداری قرارگرفت

افتتاح همزمان با دهه فجر طی مراسمی با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و استاندار مازندران ، ساختمان جدید اداره کل گمرکات استان مازندران در نوشهر مورد بهره برداری قرارگرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ساختمان جدید اداره کل گمرکات با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران احداث شد.

بر اساس این گزارش، ابوالقاسم یوسفی نژاد مدیرکل گمرکات استان مازندران، صبح چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید گمرکات استان طی سخنانی از زحمات مدیرکل و سایر مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در زمینه ساخت و تجهیز ساختمان جدید گمرک قدردانی کرد.

وی با اشاره به سابقه گمرک ۸۰ ساله نوشهر گفت: در حال حاضر پنج گمرکخانه در استان داریم که سه گمرک بندری و دو گمرک در ساری و آمل است.

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دوران پسابرجام گفت: این دوران نیازمند برنامه مدون و هدفمند خواهد بود.

وی گفت: اعتقاد بر این بود که باید اداره کل گمرکات مازندران در نوشهر ارتقا یابد و به حوزه نظارتی تبدیل شود و امیدواریم در حوزه نظارتی گمرکات برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا به هشت گمرک کشور تبدیل شویم.

استاندار مازندران نیز در این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره دهه فجر عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نظام اسلامی در اوج افتخار قرار دارد و همه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشارکت پرشور داشته باشیم.

ربیع فلاح جلودار بیان داشت: گمرک یکی از مراجع مهم اقتصاد یک شور است اما به بخش درآمدی آن زیاد توجه نمی‌شود زیرا با ظهور اقتصاد دیجیتالی در جهان، گمرک به عنوان دروازه ورودی هر کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این که سیاست‌های گمرک باید بر اساس اقتصاد مقاومتی شکل گیرد، کارآمدی و ارتقای تشکیلاتی گمرک و حذف تشریفات زاید باید مدنظر قرار گیرد و در گذشته گمرکات، بنادر و اقتصاد ما بر مبنای واردات محوری شکل گرفته بود و این رویه باید اکنون تغییر یابد.

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: در سالی که سیاست‌های دولت ملهم از اقتصاد مقاومتی است، میزان صادرات نسبت به واردات در کشور بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه دو تا سه میلیارد دلار مازادتر از تجاری داریم که برای کشور یک فرصت تلقی می‌شود، گفت: بعد از پسابرجام با رشد اقتصادی مواجه خواهیم شد.

کرباسیان با بیان اینکه استان مازندران اولین تولید کننده گل در کشور است، تاکید کرد: باید در بخش حمل و نقل زیرساخت‌ها را مهیا کنیم و در زمینه زمان سنجی و ارزش باید موارد مورد نیاز رعایت شود.

نظر شما