شناسهٔ خبر: 18221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد مطرح کرد؛

رونق صنعت بانکرینگ با توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در بندر خلیج فارس

افتتاح معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هدف از ایجاد زیرساخت‌های بندر خلیج فارس را جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه صنعت بانکرینگ و استفاده از فرصت‌های موجود برای افزایش سهم ایران در رقابت با کشورهای منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران مهم ترین پروژه افتتاحی دهه مبارک فجر سال ۹۴ در حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان را طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس عنوان کرد و افزود: عملیاتی شدن این طرح در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که شامل زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، جاده، فاضلاب، فیبر نوری و ... است، آماده‌سازی ۱۳۰هکتار پسکرانه جدید برای واگذاری به متقاضیان را به دنبال داشته است.

سعیدنژاد با بیان اینکه متقاضیان زیادی در داخلی و خارج کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر خلیج فارس وجود دارد، گفت: این اراضی آماده‌سازی شده، قابل واگذاری به این سرمایه‌گذاران در زمینه‌های بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها)، ترانزیت، صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مهم‌ترین اهداف توسعه زیرساخت‌های بندر خلیج فارس را توسعه صنعت بانکرینگ، استفاده از فرصت‌های موجود برای افزایش سهم کشور در رقابت با کشورهای منطقه، سودآوری و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

این مقام مسئول، تردد زیاد کشتی‌ها در تنگه هرمز را به عنوان یک فرصت مهم اقتصاد دریایی دانست و گفت: سرمایه‌گذاری های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که می‌تواند در افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ منطقه اثرگذار باشد. 

وی همچنین ضمن اشاره به افتتاح پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر شهید باهنر گفت: به دلیل گذشت چند دهه از ساخت این اسکله‌ها، انجام تعمیرات اساسی آن یک ضرورت بود که در حال حاضر، ۹۰۰ متر اسکله به عمق ۱۰ متر بهسازی و امکان پهلوگیری شناورهای با وزن ۴۰ هزار تن فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: توسعه اراضی پسکرانه این بندر نیز مورد توجه سازمان بنادر قرار دارد و در آینده می‌توان بندر شهید باهنر را به یکی از قطب‌های حمل و نقل دریایی منطقه تبدیل کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما