شناسهٔ خبر: 18239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجانشرقی انجام شد؛

نصب گاردریل در راه روستائی کندوان شهرستان اسکو

نصب گاردریل رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو از نصب گاردریل در محور روستائی کندوان آذربایجانشرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی, علی شقاقی گفت: در محور توریستی کندوان به علت وجود اختلاف ارتفاع زیاد مابین حاشیه یک پیچ خطرناک با کف آسفالت جاده که حالت پرتگاهی داشته و این موضوع اخیرا باعث شده یک دستگاه مینی بوس از مسیر راه منحرف شده و به پرتگاه سقوط کند که خوشبختانه با کمک اکیپ راهداری راننده صحیح و سالم نجات پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به نبود امکانات مکفی، با مساعدت مسئولین اداره کل و روسای شهرستانهای دیگر پایه و گاردریل مورد نیاز تهیه شده و در محل مورد نظر به  طول ۱۵۰ متر گاردریل نصب و اجرا شد.

بگفته رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو تعدادی از تابلوهای فرسوده نیز تعویض شد که موجب ارتقاء سطح ایمنی در این محور شد. 

وی در ادامه از تمامی عواملی که در این امر مساعدت و همکاری لازم را داشتند, تقدیر و تشکر کرد. 

روستای کندوان در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی اسکو و ۶۲ کیلومتری شهر تبریز در میان دره ای سرسبز و باصفا٬ از پیچ جاده که می گذرید ناگهان با یکی از شگفت انگیزترین روستاهای ایران روبرو می شوید.

روستای کندوان با خانه های هرمیش در دل صخره های سنگی و سخت کوه سهند و با پنجره های کج و کوله و رنگیش پیشینه ای ۸۰۰ ساله دارد.

روستایی که در طی قرنها مأمن فرهادان گمنام کوه کنی بوده که بی نام و نشان این کوه های سربه فلک کشیده سهند را با دستانی خالی تراشیده اند تا روز برای ما ایرانیان مظهر افتخاری به حساب آید که صاحب یکی از شگفتیهای دنیا هستیم.

واژه کندوان از لفظ کندو می آید که به نوع معماری خانه های روستا برمی گردد، این خانه های کله قندی همچون سلولهای کندو زنبور عسل ساخته شده اند، البته فرم اولیه آنها به صورت طبیعی و بر اثر فوران آتشفشانهای کوه سهند ایجاد شده که این گدازه ها بر اثر قرنها برروی هم سرد و سخت و کله قندی شده اند.

نظر شما