شناسهٔ خبر: 1827 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دبیر اجرایی نخستین گردهمایی معاونان دریایی بنادر مطرح کرد:

جزئیات برنامه‌ اولین روز گردهمایی مدیران بنادر کشور در قشم

مدیران دریایی کشور دبیر اجرایی نخستین گردهمایی مدیران کل بنادر و دریانوردی استان‌های ساحلی جزئیات برنامه‌ها و اتفاقات اولین روز این نشست را در قشم تشریح کرد.

ادهم رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین هم‌اندیشی مدیران کل بنادر استان‌های ساحلی کشور گفت: این نشست با حضور محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز (سه‌شنبه 6 آبان) در سالن رشد جزیره قشم و به میزبانی سازمان منطقه آزاد تجاری قشم برگزار شد.

وی افزود: سیدعلی استیری معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دو سخنران اصلی امروز صبح بودند و محمد سعیدنژاد مدیرعامل این سازمان نیز عصر امروز برای میهمانان سخنرانی می‌کند.

دبیر اجرایی نخستین گردهمایی مدیران کل بنادر و دریانوردی استان‌های ساحلی ادامه داد: این نشست 8:30 صبح با خوش‌آمدگویی ایدنی آغاز شد و سپس استیری معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به ارائه اهداف برگزاری این همایش پرداخت.

وی با تشریح جزئیات سخنان استیری، افزود: مسائلی چون ارتباط مناطق آزاد با سفرهای دریایی، همکاری بیشتر بخش خصوصی در سفرهای دریایی با سازمان بنادر، سوانح دریایی، کنترل ترافیک دریایی (BTS)، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی و همچنین تمرکز بیشتر بر کنوانسیون کار دریانوردان (MLS) که مسائل و موضوعاتی همچون بهداشت دریانوردان، تغذیه و سلامت آنها، بهبود شرایط استخدامی، افزایش ساعات و روزهای مرخصی و کاستن از فشار کار و پرداختن به دیگر مراقبت‌های بهداشتی، صنفی و امنیتی دریانوردان را بررسی می کند، از اهم سخنان استیری در این هم‌اندیشی بود.

به گفته رضوانی، سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین سخنران نشست روز اول است که تا ساعت 17:30 ادامه می‌یابد.

همچنین قشم‌گردی و دیدار از اماکن دیدنی پایتخت سفرهای دریایی ایران از برنامه‌های امشب حضور مدیران کل بنادر استان‌های ساحلی در این جزیره است و فردا هم این نشست با سخنرانی رضوانی، نعیمی، تاتینا، عبداللهی، اسعدی و راستاد مدیران کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، خوزستان، گلستان و بوشهر ادامه می‌یابد.

در نهایت فردا سند مصوبات این هم‌اندیشی به امضای مدیران کل بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی کشور می‌رسد که عمدتا درباره دغدغه‌ها و شرایط فعالیت دریایی آنها و فارغ از فعالیت بندری این ادارات کل خواهد بود./

نظر شما