شناسهٔ خبر: 18313 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار سازمان هواشناسی به ساکنان شهرهای صنعتی/ ورود سامانه بارشی از شمال شرق به کشور و آغاز بارندگی از فردا

آلودگي هواي تهران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار به سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از ورود سامانه بارشی از شمال شرق به کشور خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز شاهد جوی نسبتا پایدار در نیمه‌غربی کشور خواهیم بود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی است. بنابراین توصیه می‌شود افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز با ورود موجی از شمال‌شرق به مناطق مرکزی و شرقی، افزایش ابر را بتدریج در ارتفاعات مرکزی البرز و برخی از مناطق شرقی کشور پیش‌بینی کردیم که با نفوذ این سامانه از فردا (سه‌شنبه) شاهد بارش باران در مناطق شرقی و مرکزی دامنه‌های البرز و زاگرس، همچنین در استان‌های کرمان و بطور خفیف‌تر در استان فارس خواهیم بود که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است.

رفیعی ادامه داد: تهران امروز کمی تا نیمه ابری است که در پاره‌ای از نقاط غبار محلی و در ارتفاعات بارش پراکنده را دارد که فردا نیز همین شرایط را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۱۴ درجه و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز به ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

سازمان هواشناسی نیز در اطلاعیه‌ای وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت اعلام کرد و جزئیات آن به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۹۴/۱۱/۲۷:  رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط در جنوب استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس که این شرایط تا روز چهارشنبه در کرمان و شرق هرمزگان تداوم خواهد د اشت. در مناطق کوهستانی و ارتفاعات کرمان بارش به صورت برف خواهد بود.

روز سه شنبه دامنه‌های البرز در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی گاهی بارش برف خواهد داشت که می‌تواند موجب لغزندگی  جاده در مسیرهای کوهستانی منطقه  شود، از این رو توصیه می‌شود احتیاط لازم بکار گرفته شود./

نظر شما