شناسهٔ خبر: 18342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌و شهرسازی کرمانشاه خبر داد

بهره‌برداری از فاز اول راه آهن ملایر-کرمانشاه تا پایان ۹۵/ رایزنی برای ایجاد مسیرمستقیم همدان تا کربلا/ تکمیل ساخت ۳ بیمارستان در استان کرمانشاه

عبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن این که از زمان بهره‌برداری از فاز اول راه‌آهن ملایر-کرمانشاه خبر داد، درباره آزادراه همدان-کربلا نیز گفت: با توجه به این که سرمایه‌گذار خارجی این طرح تاکید داشت آزادراه همدان تا مرز خسروی پیش برود و در ادامه در کشور عراق هم تا کربلا ادامه پیدا کند، این طرح اکنون در مرحله بررسی در وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالله بهادری درباره سرمایه‌گذاری برای آزادراه همدان- کرمانشاه و ایجاد یک مسیر مستقیم تا کربلا به خبرنگار پایگاه گفت: سرمایه‌گذاران ایتالیایی اخیرا به‌اینجا آمدند و از این مسیر بازدید داشتند و صحبت‌هایی در این باره در استان مطرح شده‌است، ولی اکنون سرمایه‌گذاران در حال رایزنی با وزارت راه‌ و شهرسازی برای نهایی‌‌شدن کار هستند.

مدیر راه و شهرسازی کرمانشاه تصریح کرد: سرمایه‌گذار خارجی روی این موضوع تاکید داشت که ضمن اینکه آزادراه از همدان تا مرز خسروی پیش برود از سمت کشور عراق هم تا کربلا ادامه پیدا کند که اکنون در مرحله رایزنی درباره این موضوع است.

لازم به یادآوری است، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی «کولانای» که قرار است ساخت آزادراه کربلا(همدان-سنقر-کرمانشاه-خسروی) را برعهده داشته باشد در این باره گفت است: این آزادراه مسیر خود را در کشور عراق به سمت کربلا ادامه می‌دهد. دومنیکو بتی چندی پیش در حاشیه بازدید از مسیر آزادراه همدان-کرمانشاه با بیان اینکه «کولانای» و «کالیرونا» ۲شرکت معتبر اروپایی هستند که در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی مانند ساخت فرودگاه، پالایشگاه، بیمارستان و سد فعالیت می‌کنند، به این موضوع اشاره کرده بود که از دو سال و نیم پیش پیگیر انجام پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه هستند.

بهادری به دیگر پروژه‌های در دست اقدام در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: قطعه ۷ بزرگراه کربلا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی و تقاطع غیرمسطح ورودی سرپل ذهاب هم حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است. تلاش ما این است که این پروژه‌ها تا پایان سال مالی یعنی ۳۱ تیر ۹۵ به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های مهم عمرانی استان در حال حاضر اجرای فاز یک راه‌آهن ملایر به کرمانشاه است که زیرسازی آن حدود ۹۶ درصد پیشرفت داشته و پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۶۶ درصد بوده‌است. در صورتی که تخصیص اعتبار امسال ثبت شود و اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی که برای سال ۹۵ آن پیش‌بینی شده، تخصیص صد در صد پیدا کند و بقیه هم تحویل پیمانکار شود، تا پایان سال ۹۵ فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر راه‌و شهرسازی کرمانشاه کنارگذرغربی به طول ۲۳کیلومتر را از دیگر پروژه‌های مهم استان کرمانشاه خواند و افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد، این پروژه تا اردیبهشت سال۹۵ به بهره‌برداری برسد. همچنین بزرگراه کربلا در استان هم حدود ۴۳ کیلومتر از اسلام‌آباد تا سرپل ذهاب را دربرمی‌گیرد که تا پایان سال مالی جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بزرگراه سه‌راهی هرسین به هرسین که به عنوان بخشی از بزرگراه خرم‌آباد – کرمانشاه محسوب می‌شود از دیگر پروژه‌هاست که حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بزرگراه اسلام‌آباد- پلدختر به طول ۵۴ کیلومتر نیز پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۵ حدود ۲۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد. عملیات اجرایی قطعه هشتم بزرگراه کربلا نیز به طول ۸ کیلومتر اخیرا آغاز شده‌است.

عبدالله بهادری از تکمیل ساخت چند بیمارستان در استان نیز خبر داد و گفت: بیمارستان یکصد تختخوابی اسلام‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر پاوه با پیشرفت  بالای۸۰ درصد تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه نیز با زیربنای بیش از ۴۵ هزارمترمربع تا پایان سال‌جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.  

نظر شما