شناسهٔ خبر: 18414 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مسابقه برای کار در ایران نوین؛

اظهار خرسندی رسانه‌های ایتالیا از سفر هیات اقتصادی به ایران/ گراتزیانو دل ریو: با انتقال فناوری پیشرفته به ایران، همکاری‌ها را سرعت می بخشیم

نشست هم‌اندیشی شرکت‌های ساختمانی ایران و ایتالیا وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا گفت: ایران طرح های بزرگی در بخش های راه آهن، بزرگراهها، بنادر و احداث شهرهای جدید دارد که برای مشارکت در آنها باید فناوری پیشرفته و ابزار مالی لازم را ارائه و همکاری ها را هر چه سریعتر عملی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزنامه «ایل سوله » در گزارشی درباره سفر اخیر هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به ایران با عنوان «مسابقه برای کار در ایران نوین » نوشت: سفر هیات اقتصادی ایتالیایی به تهران به ریاست وزیران کشاورزی و راه و امور زیربنایی با موفقیت به پایان رسید.

ایرنا نوشت: «گراتزیانو دل ریو» وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا پس از سفر به تهران اظهار داشت: با توجه به حجم انبوه طرح های موجود در ایران و اهمیت نقش بیمه اعتباری «ساچه» و دیگر نهادهای ایتالیایی درگیر در تخصیص بیمه صادرات و اعتبارات، در پی افزایش سقف تضمین اعتبارات هستیم.

دل ریو گفت: فهرست فرصت های کار با ایران طولانی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد. برخورد ایران با ایتالیا همراه با اعتماد و گشایش بوده است.

این مقام دولت ایتالیا تصریح کرد: بسیار خوشحال و مفتخرم که وزیر راه و ترابری ایران از ما خواسته است با همراهی یکدیگر، استراتژی مربوط به یک طرح بزرگ مدرنیزاسیون در آن کشور را مورد مطالعه قرار دهیم. دیگر نوبت ماست که از خود تحرک نشان دهیم.

روزنامه ایتالیایی «ایل سوله» نوشت: یکی دیگر از نشانه های اهمیت همکاری با ایران، سفر رنتزی به ایران در دو ماه آینده خواهد بود که نخست وزیر ایتالیا، وعده آن را به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران داده بود.

«مائوریتزیو مارتینا» وزیر کشاورزی ایتالیا نیز گفت: ما قصد داریم ظرف سه سال، صادرات خود را به ایران دو برابر کنیم و سفر این هیات، پایه مهمی را در این راستا بنا کرده است. توافق بین صنایع غذایی دو کشور گشاینده مسیر همکاری های مستمر فیما بین در چارچوبی عملی است که با توجه به مکمل بودن بخش صنایع غذایی دو کشور، دورنمای خوبی برای کار در این زمینه برای شرکت های کوچک و متوسط مشاهده می شود.

وی افزود: طرف های ایرانی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در فناوری های نوین و ماشین آلات کشاورزی پیشرفته دارند و ایتالیا در هر دو زمینه، در سطح جهانی می درخشد.

وزیر کشاورزی ایتالیا تصریح کرد: شرکت «ماری تکنی مونت» و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که دومین هولدینگ پتروشیمی خاورمیانه به شمار می رود توافق همکاری برای تاسیسات پتروشیمی امضا کرده اند که ارزش آن نزدیک به دومیلیارد یورو است.

ایل سوله نوشت: شرکت تروی که برنده مناقصه تعمیر و نگهداری سد موصل است، در ایران مشغول مذاکره برای مشارکت در زمینه گسترش بندرعباس و قطارهای سریع السیر است که از جمله اولویت های دولت آن کشور هستند.

«فابرتزیو پرته» رئیس گروه «مارچگالیا بیلدتک» گفت: این نخستین سفر من به ایران بود. یکی از شرکت های گروه ما از ایران فولاد خریداری می کند و تا کنون به جز این، همکاری دیگری با این کشور نداشته ایم. طرح های عمرانی و زیرساختاری این کشور، فرصت های بسیار جالبی را برای کار در ایران فراهم می کند. فعلأ در فکر سرمایه گذاری مستقیم نیستیم ولی در عین حال امکان در اختیار گذاشتن فناوری های پیشرفته را رد نمی کنیم.

هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا متشکل از ۳۱۰ نفر به نمایندگی از ۱۹۷ شرکت، انجمن و بانک در امور زیربنایی، سازه، نفت، گاز و کشاورزی به ریاست وزیران حمل و نقل و امور زیربنایی و کشاورزی این کشور اروپایی، ۱۹ بهمن ماه سفری سه روزه به تهران داشت.

به گزارش ایرنا از رم، این هیات اقتصادی در پی سفر سه روزه «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در پنجم بهمن ماه (۲۵ ژانویه ۲۰۱۶) و انعقاد توافقنامه های همکاری میان تهران - رم به ایران سفر کرد.

«مائوریتزیو مارتینا» وزیر کشاورزی و «گراتزیانو دل ریو» وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا ریاست این هیات بزرگ اقتصادی را برعهده داشتند.

نظر شما