شناسهٔ خبر: 18425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس:

برگزاری آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی ساختمان استان فارس همزمان با سراسر کشور

محمد حسین حمیدی زاده قبول شدگان در آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی ساختمان که در تاریخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در شیراز همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، می‌توانند پروانه اشتغال به کار دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، محمدحسین حمیدی‌زاده مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نزدیک به ۱۰ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در شیراز و همزمان با سراسر کشور شرکت و به رقابت می‌پردازند.

حمیدی‌زاده افزود: آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه به کار مهندسی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که آموزش و بازآموزی در جوامع امروزی نقش بسزایی در ارتقای علمی و حرفه‌ای سازمان‌ها و اعضای آن ایفا می‌کند، گفت: اهمیت این آزمون از آن لحاظ قابل توجه خواهد بود که برای قبول شدگان آزمون‌های مذکور پس از تکمیل سایر مدارک، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند رسماً فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: این آزمون در چهار نوبت و در حوزه‌های دانشکده شهید باهنر شیراز و دانشمده هنر و معماری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که آزمون بصورت کتاب باز برگزار می‌شود از داوطلبان درخواست کرد: اگرچه آزمون بصورت کتاب باز است لیکن به منظور جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در روند برگزاری آزمون توصیه می‌شود تمامی منابع مورد نیاز مجاز آزمون را به همراه داشته باشند.

حمیدی‌زاده همچنین گفت: جهت رعایت سلامت آزمون، داوطلبان اجازه استفاده از لپ تاپ، تبلت، رایانه‌های شخصی، تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند و مواردی از این قبیل را در جلسه ندارند. در صورت به همراه داشتن وسایلی از این قبیل به عنوان تخلف شناسایی شده و با محرومیت‌های انتظامی و انضباطی روبه رو خواهند شد.

وی در پایان از داوطلبان خواست تا با مراجعه به سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اطلاعیه‌ها و نکات مورد نظر در برگزاری آزمون رعایت نمایند.

شایان ذکر است کارت ورود به جلسه متقاضیان شرکت در این آزمون از روز یکشنبه ۲۵ بهمن ماه بر روی سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

نظر شما