شناسهٔ خبر: 18437 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آغاز همایش ایمنی راه‌آهن/ قرائت مرام‌نامه ریلی

شرکت راه آهن همایش ایمنی راه‌آهن امروز با حضور مدیرعامل راه آهن، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ همایش ایمنی راه‌آهن با حضور محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۸ بهمن در محل ساختمان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این همایش مرام‌نامه ایمنی ریلی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

"من با آگاهی كامل از نقش و تأثیر ایمنی در سلامتی،  رفاه و آسایش انسان، حفظ جهان هستی از آلودگی های زیست محیطی و تأمین شادی پایدار و درازمدت دیگران و خود (به عنوان عضوی از خانواده ریلی)، به پروردگار جهان و انسان متعهد می گردم كه همواره در سراسر زندگی شغلی، حرفه ای و اجتماعی خود بدین مرام نامه وفادار باشم.

به انسان، به عنوان یك موجود صاحب خرد و شگفت انگیزترین پدیدة آفرینش بیندیشم، صدیق و واقع بین بوده و اقدامات ضروری به منظور ایمن تر شدن حمل و نقل ریلی را انجام دهم.

دانش ایمنی و تجربة حرفه ای خود را كه میراث مشترك بشری است مغتنم دانسته و آنها را با ابتكار، خلاقیت و نوآوری در طراحی، برنامه ریزی و اجرا به كار بندم و كوشش كنم تا آن را به روز نگه داشته در حد توان به گنجینه دانش و تجربیات سودمند بیفزایم.

در تمام فعالیت های مرتبط با ایمنی ریلی صداقت، دقت، نظم، عدالت، سرعت عمل، حفظ منافع ایمنی ریلی را مد نظر قرار داده و سلامت و ایمنی پرسنل ریلی، عابران و همجواران خط را مد نظر داشته نسبت به آنان مهربان، دلسوز و متعهد باشم.

سرمایه‌های ریلی چون ناوگان ریلی، تاسیسات ریلی، خط و کارکنان راه آهن را سرمایه های ملی دانسته، در حفظ و ایمنی آنها كوشش نمایم.

از كوشش های ارتقای فرهنگ ایمنی و فعالیت های اجتماعی كه به منظور توسعة ایمنی ریلی و سلامت عمومی انجام می گیرد استقبال نموده و در آنها شركت نمایم.

در انجام وظایف حرفه ای محوله، فردی متعهد، مسئولیت پذیر و مشاركت پذیر باشم.

همكاران خود را تشویق به رعایت فرهنگ، استانداردها، مقررات و دستورالعمل های ایمنی نمایم.

خدایا ؛

از تو می‌خواهم مرا در انجام رسالتم که همانا حفظ و ارتقای ایمنی ریلی است، به بهترین نحو یاری فرمایی تا بتوانم از مردم و نیز پرسنل و اموال راه آهن در برابر مخاطرات و حوادث دفاع نمایم."

هفته ایمنی راه‌آهن امسال برای اولین بار از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن در حال برگزاری است. طبق هدف‌گذاری روز ۲۴ بهمن ماه به نام ایمنی حاشیه‌نشینان حریم ریلی، روز ۲۵ بهمن به نام ایمنی آموزش ـ پژوهش ریلی، روز ۲۶ بهمن‌ماه به نام فرهنگ ایمنی، روز ۲۷ بهمن‌ماه به نام ایمنی ساخت و توسعه پروژه‌های ریلی، روز ۲۸ بهمن‌ماه به نام ایمنی در گذرگاه‌های ریلی، روز ۲۹ بهمن‌ماه به نام روز بدون حادثه و روز ۳۰ بهمن‌ماه به نام ایمنی و بهداشت محیط‌زیست نام‌گذاری شد./

نظر شما