شناسهٔ خبر: 18441 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توصیه ایرباس به بانک‌های اروپایی برای معامله با ایران؛

مسئول مالی شرکت ایرباس: بر نگرانی از تحریم‌های آمریکا غلبه کنید

هواپيما هما شرکت هواپیماسازی «ایرباس» از بانک های اروپایی خواست بر تردید در معامله با ایران و نگرانی از تحریم های آمریکا غلبه کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، «نایجل تیلور» مسئول مالی شرکت ایرباس، عنوان کرد: دولت های اروپایی و شرکت های بیمه اعتبار صادرات نگاه مثبتی به از سرگیری تبادلات اقتصادی با ایران دارند.

وی در کنفرانس تامین اعتبار صادرات که توسط وزارتخانه های اقتصاد و دارایی برگزار شده بود، افزود: به رغم این موهبت نمی فهمم که چرا بانک های اروپایی در حال حاضر به این مساله پشت کرده اند؛ نترسید.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ایرباس با فروش ۱۱۸ فروند ایرباس به ایران به ارزش ۱۰/۵ میلیارد دلار با چالش تامین اعتبار بانکی صادرات مواجه شده است.

این گزارش حاکی است: به رغم اظهارات یک وزیر ایرانی در دعوت از شرکت ها و بانک ها به بازگشت کشورش، نهادهای مالی فرانسوی هنوز جریمه سنگین بانک «ب ان پ پاریبا» را از یاد نبرده اند.

ایرنا نوشت: این بانک در سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه چند کشور از جمله ایران به پرداخت جریمه ۹ میلیارد دلاری محکوم شد.

«ماری آن باربا لیانی» مدیرکل فدراسیون بانکی فرانسه، همچنان معتقد است که «چارچوب حقوقی آمریکا» در مورد تحریم های ایران «به اندازه کافی روشن نیست» و بانک ها نیازمند اطمینان از آن هستند که دیگر متحمل جریمه نمی شوند.

وی افزود: فعلا این اطمینان وجود ندارد. بانک های ما برای فعالیت به امنیت حقوقی کامل نیاز دارند.

شرکت هواپیماسازی ایرباس دیروز (سه شنبه) فهرست تازه ای از سفارش های دریافتی خود منتشر کرد که از افزایش در این بخش حکایت دارد.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران گفته است شرکت «ایران ایر» در مجموع ۱۱۸ فروند هواپیما شامل ۴۵ فروند ایرباس ۳۲۰، حدود ۴۵ فروند ایرباس۳۳۰، تعداد ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ و ۱۲ فروند ایرباس۳۸۰ خریداری کرده است.

همچنین پیش بینی شده است در سال جاری میلادی، هشت فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه شود./

نظر شما