شناسهٔ خبر: 18449 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ایدنی خبر داد:

بنادر هرمزگان در تکاپوی میزبانی از میلیون‌ها مسافر نوروزی/ ثبت ۱۳.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان در سال ۹۴

بارگیری کالا در بندر کیش مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده برای خدمات رسانی به میلیون‌ها مسافر نوروزی در بنادر این استان، از ثبت بیش از ۱۳.۵میلیون نفر-سفر دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" طی اظهاراتی بیان داشت: استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از اقصی نقاط این سرزمین است تا در فصول معتدل جنوب به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز، مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری کنند.

وی از تشکیل کارگروه های مختلف در راستای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ در استان هرمزگان سخن به میان آورد و افزود: این طرح بزرگ طی دوره زمانی ۲۰ روزه از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین سال آتی اجرایی خواهد شد که ایمنی بنادر، شناورها و مسافران را مد نظر دارد.  

ایدنی در همین رابطه اضافه کرد: طی نیمه دوم سال جاری، جلسات مختلفی در اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین بنادر تابعه آن در مرکز، شرق و غرب استان برگزار شده تا هماهنگی ها و اقدامات لازم به منظور افزایش آمادگی بنادر مسافری صورت گیرد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تدابیر اندیشیده شده به منظور کاهش مدت زمان انتظار مسافر در بنادر و الکترونیکی شدن خرید بلیط شناورها طی سفر اخیر مدیرعامل سازمان بنادر به این استان، خبر داد و گفت: همچنین به منظور ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی علاوه بر کنترل و بازرسی مستمر بر شناورها و بنادر، از توان گروه های مردمی در قالب همیار ناجی نیز بهره گیری خواهد شد.

وی ضمن اشاره به آخرین تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته در بخش مسافرت های دریایی این استان از ابتدای سال ۹۴ تا ابتدای بهمن ماه جاری، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ترابری ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۲۵نفر- سفر در بنادر مسافری و چند منظوره این استان بدون وقوع هیچ گونه سانحه ناگوار دریایی به ثبت رسید.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون ۱۰ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ۸۰ شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیتی افزون بر پنج هزار صندلی برخوردار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری، در تمامی روزهای سال، تردد به جزایر قشم و هرمز از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس و سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت صورت می گیرد.

ایدنی خاطرنشان کرد: همچنین، بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز جابجایی مسافر و خودرو به جزیره کیش را پشتیبانی می کنند.

وی در پایان یادآور شد: بنادر مسافری استان هرمزگان بیش از ۹۵ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و حدود ۱۰۰ درصد حمل خودروی هموطنان به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند./

نظر شما