شناسهٔ خبر: 18452 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت:

آمادگی ایران برای انتقال تکنولوژی تولید آسفالت مرغوب به قبرس/ انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات امکان‌سنجی کریدور شماره ۱۰ کشور/ بهره‌برداری از فاز نخست سامانه‌های ثبت تخلف سرعت

جاده کوهستانی استفاده از تجارب آمریکا و ۵ کشور اروپایی در مطالعات مربوط به احداث لجستیک پارک‌ها در ایران٬ آمادگی ایران برای انتقال تکنولوژی تولید آسفالت مرغوب به قبرس٬ انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات امکان‌سنجی کریدور شماره ۱۰ کشور و بهره‌برداری از فاز نخست سامانه‌های ثبت تخلف سرعت از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده ای به شرح زیر است:

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ اجرای پروژه نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد و پیش‌بینی آن است که ۶۰۰ سامانه جدید ظرف سال اول در قالب ۷ فاز نصب و راه‌اندازی شود. بر همین اساس روز پنجشنبه ۲۹ بهمن فاز نخست با ۷۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال شد.

الکوس میخائیلیدس معاون وزیر حمل و نقل قبرس

اطلاع داریم که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز زیرساخت‌ها٬ آزادراه‌ها٬ بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی بسیاری در ایران وجود دارد که از طریق مرکز مدیریت راه‌ها اداره می‌شود و مشتاق هستیم که با این مرکز و نحوه فعالیت آن بیشتر آشنا شویم.

بسیار مشتاق هستیم که با تکنولوژی تولید آسفالت در ایران آشنا شویم و از اینکه ایران چه موادی در تولید آسفالت استفاده می‌کند با خبر شویم.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری

علاقه داریم به كنوانسیون‌های بین المللی حمل ونقل ملحق شده و در شرایط فعلی زمینه‌های بسیار گسترده‌ای برای همكاری سازمان‌ها و كشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در زمینه حمل و نقل فراهم است.

كریستین باخ دبیركل اجرایی كمیسیون اقتصادی اروپایی- سازمان ملل متحد

ایران از موقعیت ممتاز جغرافیایی برای افزایش ترانزیت برخوردار است و نقش مهم توسعه ترانزیت در كشورها با جدیت از سوی UNECE دنبال می‌شود.

اوا مولنار متخصصین برجسته حمل ونقل زمینی اروپا

اتحادیه اروپا به دنبال یكسان‌سازی قیمت های گازوئیل در سراسر دنیا برای كاربران حمل ونقل جاده‌ای بوده و سوخت ارزان در برخی كشورها كمك به اقشار مرفه جامعه است .

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی

می‌توانیم در زمینه تکنولوژی آسفالت محصولات و تکنولوژی خود را به قبرس صادر کنیم.

علی نورزاد رئیس سازمان توسعه زیر ساخت

تفاهم‌نامه مطالعات امکان‌سنجی کریدور شماره ۱۰ میان شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت ساخت و بهره‌برداری راه‌های ایتالیا امضا شد.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی

آزادراه تهران-ساوه-همدان بخشی از کریدور شرق-غرب است که ارتباط ۶ استان را تسهیل و نقش ویژ‌ه‌ای در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایفا می‌کند.

حسن احمدی نوری معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها

به منظور تسهیل سفرهای نوروزی، در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۳/۲ کیلومتر باند چپ آزادراه منجیل- رودبار که شامل هزار و ۵۰۰ متر تونل است تا پایان امسال‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

خواستگاه لجستیک‌پارک‌ها مرزها و قطب‌های مصرف یا تولید کالا هستند. آیین‌نامه لجستیک پارک‌ها در حال تدوین است. آمریکا٬ آلمان٬ هلند٬ ترکیه٬ فرانسه و ایتالیا ید طولایی در بهره‌مندی از لجستیک پارک‌ها دارند و در مطالعات خودمان استفاده از تجربیات آن کشورها را مدنظر قرار دادیم.

 

نظر شما