شناسهٔ خبر: 18498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قم تشکیل شد

پنجمین کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین و ساختمان و شهرسازی

نشست پنجمین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین ابنیه و ساختمان و شهرسازی با عنوان بررسی نحوه استفاده از سامانه‌های هشدار سریع و پاسخ سریع و همچنین بررسی مطالعات ریز پهنه‌بندی استان قم تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد عباسی فرد رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این اداره کل ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد: در این جلسه که با حضور مدیرکل بحران استانداری قم، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین تنی چند از مدیران و مسئولان و اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات اداره کل راه وشهرسازی استان قم تشکیل گردید، آقایان دکتر بیت الهی، دکتر آقایی اساتید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز ضمن حضور در این جلسه در خصوص نحوه استفاده از فناوری سامانه‌های هشدار سریع و پاسخ سریع به ارائه نظر اقدام نمودند.

عباسی فرد در ادامه به تاکید مهندس صبوری در خصوص عملیاتی نمودن مطالعات ریز پهنه‌بندی در استان قم اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه مطالعات ریز پهنه‌بندی انجام شده داری دقت متوسط می‌باشد جهت عملیاتی نمودن آن نیازمند دقت بالا و مطالعات تدقیق سازی است.

رئیس اداره مدیریت بحران افزود: در ادامه جلسه در خصوص نحوه استفاده از سامانه هشدار سریع و پاسخ سریع در صورت بارگذاری اطلاعات GIS  استان جهت خدمات‌رسانی و کاهش اثرات تخریبی زلزله و شناسایی نقاط حساس در صورت وقع زلزله به نحو مطلوب بحث و گفتگو شد.

وی در پایان به اهمیت مدیریت منابع  در زمان بحران پرداخت و تصریح کرد: بی تردید  این سامانه می‌تواند نقشی مهم در مدیریت  بهینه منابع در زمان وقوع زلزله بخصوص در مناطقی که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند در قبل و بعد از وقوع زلزله داشته باشد که در این جلسه در خصوص آن گفتگو شد.

نظر شما