شناسهٔ خبر: 18504 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از ۷۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور:

اعمال قانون بیشترین نقش را در ارتقای ایمنی دارد/ فعال شدن دوربین‌های غیرفعال جاد‌ه‌ها با تفاهم‌نامه پلیس و سازمان راهداری

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اعمال قانون بیشترین نقش را در ایمنی دارد که با کمترین هزینه محقق می‌شود. در عین حال باید انگیزه کافی نیز برای اعمال قانون وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان صبح امروز پنجشنبه ۲۹ بهمن در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست اجرای سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور با بیان اینکه قطعا یکی از عوامل موثر در ارتقای ایمنی، بحث نظارت و کنترل تخلفات است گفت: مباحث بسیاری در زمینه ایمنی مطرح است که تبدیل جاده‌های کشور به آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، تبدیل تقاطعات هم سطح به تقاطعات غیر هم سطح، مباحثی از این دست محسوب می‌شود که البته این اقدامات هزینه‌های بسیاری به دنبال دارد در عین حال تاثیرگذاری لازم را نیز ندارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: اعمال قانون بیشترین نقش را در ایمنی دارد که با کمترین هزینه محقق می‌شود. در عین حال باید انگیزه کافی نیز برای اعمال قانون وجود داشته باشد.

کشاورزیان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه پلیس و سازمان راهداری در استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف سرعت گفت: با امضای این تفاهم‌نامه کار بسیار خوبی انجام شد و بسیاری از دوربین‌های ثبت شده در جاده‌های کشور که فعال نبودند و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده بودند فعال شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر در همه جاده‌های کشور دوربین نصب شود ولی پلیس ابزار کافی و پشتوانه قانونی خوب و تاثیرگذاری برای اعمال قانون نداشته باشد نصب دوربین‌ها و انجام این هزینه‌ها اثری نخواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از اینکه میزان جرایم در کشور ما در قیاس با تمام دنیا بسیار پایین است یادآور شد: البته اخیرا با مصوبه هیئت وزیران ۳۸ الی ۳۹ ردیف از تخلفات جاده‌ای افزایش ۱۰۰ و ۵۰ درصدی داشتند که امیدواریم دولت به این نتیجه برسد که هرچه زودتر این نرخ جدید جرایم اجرایی شود که در ارتقای ایمنی بسیار مهم و اثر گذار است./

نظر شما