شناسهٔ خبر: 185181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول

ببینید | بازدید مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از پروژه های عمرانی شوشتر و نشست مشترک با نماینده مردم در مجلس معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهار خطه ملاثانی - شوشتر - دزفول را تشریح کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: محور دزفول به شوشتر ۶۰ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر از این محور باقی مانده است و باقی محور به صورت چهارخطه زیر ترافیک است.

 وی افزود: در حال حاضر از این ۲۷ کیلومتر، پیمانکار ۱۴ کیلومتر را با مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان مشخص کرده‌ایم و در مرحله تجهیز کارگاه است و بنا داریم در برنامه زمان‌بندی دو ساله این مسیر را به بهره‌برداری برسانیم.

 بهرامی ادامه داد: اعتبار محور نسبت به قرارداد منعقد شده، ضعیف‌تر است که تلاش ما این است با پیگیری نماینده مجلس و مسئولین شهرستانی و استانی، این اعتبار را افزایش دهیم. اعتبار امسال بخش توازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار جوابگوی پروژه‌های محور نیست.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به سه پروژه فعال در محور دزفول - شوشتر گفت: این پروژه‌ها جمعاً با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان هستند و انتظار داریم نماینده‌های دزفول و شوشتر پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مبلغ کافی برای این پروژه‌ها اختصاص داده شود.

 وی با بیان اینکه این محور بخشی از طرح ملاثانی - شوشتر - دزفول است، عنوان کرد: اولین قطعه، قطعه ۴ کیلومتری پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان است که تکمیل شده و فقط ۲۰۰ متر آن معارض دارد که هنور حل نشده است. اگر این بحث معارض حل شود کل پروژه تکمیل می‌شود.

 بهرامی افزود: قطعه دوم، پروژه پل زیرگذر شرافت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است. پروژه جدید نیز همین قطعه ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان است که از سمت دزفول شروع می‌شود.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره کل پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول بیان کرد: اعتبار کلی که برای این محور به وزارتخانه درخواست داده‌ایم و در این زمینه نیز با وزیر مکاتبه کرده‌ایم، ۳ هزار میلیارد تومان است.

 وی اضافه کرد: در این محور دو قطعه آماده مناقصه داریم. اسناد مناقصه نیز آماده شده است. یک قطعه ۷ کیلومتری از صالح‌شهر تا سه‌راهی گتوند را داریم که در سنوات گذشته به روسازی رسیده و مطالبات مردم منطقه است که ان‌شاءالله باید کار پیمان‌سپاری آن انجام شود.

 بهرامی یادآور شد: پل بند قیر نیز پروژه دیگری است که این پروژه لازمه زیر ترافیک قرار دادن قطعه ۴ کیلومتری بندر قیر تا مسجدسلیمان است. چون ما این ۴ کیلومتر را ساختیم و نیاز است پل نیز ساخته شود وگرنه آن چهار کیلومتر بلاتکلیف و بلااستفاده می‌ماند و تخریب می‌شود.