شناسهٔ خبر: 18587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان/ توجه ویژه به روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری/ پیگیری ۲۰ پرونده زمین‌خواری

غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در سال ۹۴ تشریح کرد و گفت: تاکنون در ۶۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده یا در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان امروز دوم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های بنیاد مسکن این استان پرداخت و گفت: استان اصفهان دارای ۱۸۳۱ روستاست که دارای کد آبادی هستند. از این تعداد  ۸۸۳ روستا دارای قابلیت طرح هادی مصوب و ۸۷۱ روستا دارای طرح هادی مصوب هستند. همچنین ۱۲ روستا در استان فاقد طرح هادی‌اند و طرح هادی ۲۳۹ روستا بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: براساس بند ۳ ماده ۱۹۴ برنامه ۵ ساله پنجم توسعه تصویب طرح‌های هادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد که تا پایان سال ۹۴ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب خواهند شد و استان اصفهان ۹۵ درصد میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

خانی روستاهای دارای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی در استان اصفهان را ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون در ۶۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده یا در دست اجرا است.

وی در تشریح برنامه‌های سال جاری گفت: در سال جاری در ۲۷۶ روستا طرح هادی با اعتبار مصوب ۲۷۰ میلیارد ریال در دست تهیه است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی-استانی ماده ۱۸۰ و دو درصد از سهمیه نفت و گاز تخصیص یافته است. همچنین اجرای طرح بافت باارزش در ۷ روستای استان و در روستاهای هنجن، طره، یارند، برز و ابیانه از توابع شهرستان نطنز و روستاهای کمجان و نشلج از توابع شهرستان کاشان در دست اجراست که اجرای طرح هادی بافت نشلج ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: طرح هادی روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری روستاهای خفر از توابع شهرستان سمیرم، گرمه از توابع شهرستان خور و بیابانک در دست تهیه است. ضمن این‌که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی به تعداد ۲۵ هزار و  ۹۷ ساختمان ارائه شود  که در سال جاری ۲۴ هزار و ۷۴۰ پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: صدور اسناد مالکیت املاک روستایی از دیگر اقدامات بنیاد در سال جاری بود که ۱۷۵ هزار و ۳۸۶ جلد سند با تفکیک ۳ هزار ۹۸۲ سند املاک روستایی و ۳ هزار ۷۴۸ سند شهری صادر و تحویل متقاضیان شد.

غلامحسین خانی توضیح داد: براساس قانون بودجه سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی، امسال ۱۸ هزار تن قیر رایگان در مرحله اول به استان اصفهان اختصاص یافته است که با توجه به همکاری و مشارکت دفتر امور روستایی استانداری و دهیاری‌ها تاکنون برای ۴۱۴ روستا تفاهم‌نامه سه جانبه با دهیاران جهت تامین قیر منعقد شد. 

وی افزود: همچنین حواله ۲۶ هزار و ۱۸۳ تن قیر برای ۳۱۰ روستا دریافت شده و آسفالت ۱۴۱ روستا به مساحت مجموع یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۴۳۲ مترمربع و به میزان ۱۵۷ هزار و ۴۲۹ تن آسفالت اجرا شده است. 

خانی در خصوص بحث زمین خواری در استان اصفهان نیز گفت: تا به امروز تنها ۲۰ پرونده زمین‌خواری و ورود به حریم طرح هادی گزارش شده که به سرعت آنها را پیگیری خواهیم کرد. 

پایان پرونده مسکن مهر اصفهان تا پایان نیمه سال ۹۵

در ادامه حمید دیمویی معاون مسکن شهری استان اصفهان گفت: ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در این استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده که ۲۶ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید. فروش اقساطی این واحدها نیز انجام شده و مابقی واحدها تا پایان ۶ ماهه سال ۹۵ به متقاضیان تحویل می‌شود. 

دیمویی در خصوص ساخت و ساز مسکن شهری گفت: امسال یکهزار و ۴۷۷ واحد مسکن شهری شروع شده که با واحدهای نیمه تمام سال های قبل به هزار و ۹۷۴ واحد مسکونی می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵، بنیاد مسکن استان اصفهان، یکهزار و ۴۸۲ واحد مسکونی جدید برای متقاضیان بسازد./

نظر شما