شناسهٔ خبر: 18598 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پرداخت مطالبات ۷۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران راه روستایی تا پایان سال/ پرداخت بدهی‌ها با اسناد خزانه/ بالاترین عملکرد در حوزه راه روستایی در سال۹۴ محقق شد

سیدحسین میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخته نشدن مطالبات ۷۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران راه روستایی خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتم٬ او قول داد تا از طریق اسناد خزانه مشکلات این پیمانکاران برطرف شود.

سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حجم مطالبات پیمانکاران راه روستایی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران راه روستایی هنوز پرداخت نشده است در حالی‌که امسال بالاترین عملکرد در این حوزه را شاهد بودیم.

وی افزود: سال ۹۴ با وجود مشکل شدید نقدینگی٬ پروژه‌های راه روستایی به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید اما هم اکنون پیمانکاران با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری‌که عمدتا به علت محدودیت تأمین اعتبارات مجبور شدند به فروش ماشین‌آلات و استقراض‌های نامناسب روی بیاورند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره راهکار تدبیرشده برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه روستایی یادآور شد: ظرفیت جدیدی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ایجاد شده که مطالبات آنان از طریق محل اسناد خزانه پرداخت می‌شود بر همین اساس در جلسه‌ای که با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتم٬ او قول داد تا از طریق اسناد خزانه بخشی از مشکلات این پیمانکاران برطرف شود.

وی درباره حجم پیش‌بینی شده برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه روستایی با اسناد خزانه افزود: قرار است طبق قول آقای نوبخت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کمک کند تا ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران از محل جابه‌جایی اسناد خزانه پرداخت شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت مطالبات پیمانکاران راه روستایی از محل انتشار اسناد خزانه اظهار کرد: این اتفاق قبل از پایان سال ۹۴ باید انجام ‌شود چون موکول کردن آن به سال آینده  فایده‌ای ندارد.

میرشفیع توضیح داد: ۷۰۰ میلیارد تومانی که قرار است به پیمانکاران راه روستایی پرداخت شود در قالب انتشار هزار میلیارد تومان اسناد خزانه چهارم خواهد بود که قرار است مجوز آن به وزارت راه و شهرسازی داده شود.

نظر شما