شناسهٔ خبر: 18606 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به استقبال نوروز می‌رود

آماده‌سازی فرودگاه بین‌المللی امام(ره) برای نوروز/ افزایش ظرفیت ترمینال و پارکینگ و تعویض تاکسی‌های فرودگاه

مسافر فرودگاه امام مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آماده سازی این فرودگاه با توجه به نزدیک شدن به نوروز و افزایش پروازها خبرداد و گفت: تا پایان امسال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تویوتا کمری هیبریدی و غیر هیبریدی جایگزین تاکسی‌های سمند فعلی می‌شوند.

محمود نویدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای ایام نوروز گفت: چند اقدام در دستور کار قرار گرفته که تا ۱۵ اسفند محقق خواهد شد.

وی از ساماندهی وضع موجود ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبرداد و افزود: ساماندهی آسانسورها، تغییراتی در گیت‌های ورودی به ترمینال و فضاهای داخلی ترمینال مسافری این فرودگاه از جمله اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا ۱۵ اسفند انجام شوند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه حدود ۳ تا ۴ هزار مترمربع به مساحت ترمینال موجود اضافه خواهد شد گفت: آسانسورهای فعلی با آسانسورهای نو تعویض خواهند شد و گیت‌های ورودی به ترمینال نیز با هدف تسهیل عبور و مرور اصلاح می‌شوند.

نویدی همچنین به توسعه فضای پارکینگ فرودگاه بین‌المللی امام اشاره کرد و گفت: طی دو هفته آینده به میزان حدود ۷ هزار دستگاه خودرو به ظرفیت موجود پارکینگ فرودگاه افزوده می‌شود. در ایام نوروز سال گذشته حدود ۱۳ هزار دستگاه خودرو در فرودگاه امام خمینی پارک شد که به دلیل کمبود فضا بخشی از آنها در فضای باز توقف کرده بودند که با افزایش ظرفیت در سال جاری امیدواریم بخش پارکینگ تا حدی ساماندهی شود.

وی گفت: در مجموع با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضا برای سفر به منظور تسهیل فرآیند حضور در فرودگاه و رفاه حال مسافران اقدامات لازم در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از تعویض تاکسی‌های فرودگاه خبرداد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ تاکسی فرودگاهی در فرودگاه امام وجود دارد که ۵۰۰ دستگاه از آنها سمند است و طبق مصوبه هیأت دولت این تاکسی‌ها باید از فرودگاه به داخل شهر منتقل شوند.

وی افزود: تا پایان امسال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تویوتا کمری هیبریدی و غیر هیبریدی جایگزین تاکسی‌های سمند فعلی می‌شوند.

نظر شما