به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، علیاکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب، در حاشیه بازدید هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی از محور لار - بندرعباس اظهار کرد: یکی از طرحهای مهم ما در استان فارس، اتصال شیراز به بندرعباس، به صورت چهارخطه است، نگاه ما کریدوری است تا بار ترانزیت بیشتری جذب شود.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب گفت: این پروژه (جهرم-لار-بندرعباس)، یکی از پروژههای اولویتدار معرفی شده است؛ طول طرح ۳۸۶ کیلومتر است؛ در حال حاضر، حدود ۱۹۰ کیلومتر (معادل ۵۰ درصد) به صورت چهارخطه در حال بهرهبرداری است. ۴۰ درصدِ باقیمانده در حال اجراست و ۱۰ درصد (معادل ۵۰ کیلومتر) هنوز به پیمان نرفته است.
وی افزود: اعتبار طرح مصوب در سال ۱۴۰۳، ۱۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون تخصیصی برای این مبلغ دریافت نکردهایم. اعتبار موردنیاز برای اتمام این عدد، قبل از افزایش دلار، ۶/۲ همت است که اگر افزایش دلار را حساب کنیم تا ۷، ۸ هزار میلیارد تومان میرسد.
محمدی تاکید کرد: اگر ۴ تا ۵ همت از اعتبار اینجا تامین شود این توان فنی در پیمانکاران و مجموعه وجود دارد که کل این محور ظرف سه تا چهار سال ساخته شود.
وی افزود: محور لار-بندرعباس یکی از راههای جایگزین محور سیرجان-بندرعباس است؛ بارهای ترافیکی به دلیل توپوگرافی خاص اینجا عمدتاً از این مسیر عبور میکند.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب با بیان اینکه اخیرا افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز جاذبه ترافیکی اینجا را بیشتر کرده است و همچنین افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس باعث زیاد شدن تعداد نفتکشها شده است، خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که رخ داده این است که از محل اعتبارات مسئولیتهای اجتماعی نفت، با پیگیریهای چند ساله، ۴۲۰ میلیارد تومان برای این محور گرفته شد که حدود ۲۹۰ میلیارد تومان از آن متعلق به منطقه لارستان، مصوب شد.
وی در پایان گفت: مسئله اصلی در اینجا تامین مالی است و باید به سایر منابع تامینکننده مالی فکر کنیم.