شناسهٔ خبر: 18629 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام راه آهن مطرح كرد:

سال ۹۵‌؛ سال بهره‌وری حوزه ریلی

احمد خدایی قائم مقام راه آهن با اشاره به اهداف و پروژه های تعریف شده حوزه ریلی در سال ۹۵؛ این سال را برای راه آهن سال بهره‌وری برشمرد و گفت: در همین راستا باید تلاش كنیم تا نسبت به افزایش بهره وری واگن ،لكوموتیو های راه آهن و ... اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ احمد خدایی قائم مقام راه آهن با اشاره به تاكیدات مدیرعامل راه‌آهن در خصوص برنامه‌ریزی برای افزایش حمل بار، ترانزیت و بهبود عملكرد مسافری و شكل گیری شركت قطارهای حومه ای گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته پروژه های مهم درهریك ازاین موارد در حال پیگیری است و برای آنكه بتوانیم به اهداف تدوین شده دراین حوزه ها به خصوص حوزه ترانزیت دست یابیم بایستی نسبت به رفع گلوگاه های مسیرهای سرخس –بندر عباس،امیرآباد – بندرعباس ،بندرعباس- آستارا و سرخس – تركیه اقدام كنیم.

وی با اشاره به رشد حاصل شده در برخی حوزه ها افزود: براساس اهداف و پروژه های تعریف شده برای اجرا در سال ۹۵ ؛بایستی سال ۹۵ برای راه آهن را سال بهره وری نامید و در همین راستا تلاش كنیم تا نسبت به افزایش بهره وری واگن ،لكوموتیو های راه‌آهن كه در سال‌های اخیر مطلوب نبوده است اقدام كنیم.

خدایی با اشاره به اینكه افزایش بهره وری در حوزه های ریلی در دستور كار است خاطرنشان كرد: بحث نوسازی و بهبود قطارهای مسافری ،تزریق لكوموتیو به ناوگان از جمله فعالیت هادرجهت تحقق افزایش بهره وری و كیفیت خدمات است.

قائم مقام راه آهن با مدنظر قرار دادن موضوع حمایت از شركت های بخش خصوصی مسافری در سال ۹۴ تصریح كرد: این قبیل اقدامات دركنار دریافت سرفصل اعتباری برای لكوموتیو ها ازجمله اقدامات ریشه ای بوده و نوید این نكته را می دهد كه در سالهای آتی از فشار بخش خصوصی در حوزه مسافری كاسته خواهد شد و در مقابل شاهد افزایش كیفیت سرویس دهی به قطارهای مسافری خواهیم بود.

وی در ادامه حذف ترن ست را از برنامه پیش فروش بلیت های نوروزی را اقدامی در جهت ارایه خدمات مطلوب به مسافران برشمرد و بر صیانت از حریم راه آهن به خصوص در محورهایی كه پروژه های در دست اجرا دارد تاكید كرد.

قائم مقام راه آهن با تاكید بر نظارت مدیران بر موضوع ایمنی خواستار توجه بیشتر این موضوع به خصوص در ایام پیك سفرهای نوروزی از سوی مدیران به منظور جلب رضایتمندی مسافران شد.

نظر شما