شناسهٔ خبر: 18680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از پیمان‌کاران بومی در اجرای پروژه‌های استان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بر استفاده از پیمان‌کاران بومی در اجرای پروژه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در نشست با انجمن صنفی پیمان‌کاران استان کرمان، با بیان این‌که در استان کرمان در حوزه‌ راه‌سازی پیمان‌کاران توانمندی داریم، گفت: تعداد پیمان‌کاران غیربومی در حوزه‌ی راه‌سازی انگشت‌شمار است، اما در حوزه‌ی ساختمان‌سازی از جمله ساخت بیمارستان‌ها، پیمان‌کاران غیربومیِ بیش‌تری فعالیت می‌کنند.

وی در همین رابطه به تخلفات یکی از پیمانکاران غیربومی در حوزه‌ ساخت بیمارستان در استان اشاره کرد و گفت: باید در این حوزه به سمت پیمان‌کاران بومی برویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که پیمان‌کاران کرمانی خیلی توانمند هستند، گفت: حتی برخی پیمان‌کاران توانمند استان، در خارج استان فعالیت می‌کنند.

بلوردی رویکرد اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان را به سمت استفاده از پیمان‌کاران بومی دانست و از پیمان‌کاران استان نیز خواست برای شرکت در مناقصه‌ها تصمیم‌گیری را به روز آخر موکول نکنند.

وی افزود: موارد مختلف مناقصه از جمله مختصات و مشخصات محل اجرای پروژه را به خوبی بررسی کنید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم‌چنین گفت: پیمان‌کاران بومی همواره به ما کمک کرده‌اند و هر جا نیاز داشتیم، حضور مؤثری داشته‌اند.

وی تعامل پیمان‌کاران با مهندسان مشاور را نیز بسیار مهم دانست و خطاب به پیمان‌کاران گفت: مهندسان مشاور را نباید از خود جدا بدانید و همواره با تیم مشاوره‌ای در تماس و تعامل باشید.

بلوردی افزود: ارتباط سالم با مشاور و گرفتن اطلاعات از آن‌ها، در ادامه‌ مسیر اجرای پروژه کمک زیادی خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگرچه گفت‌و‌گوی بین مشاوران و پیمان‌کاران برخی اوقات سخت به نظر می‌آید و به‌طور مثال مشاوران به موضوعی سخت‌گیرانه نگاه می‌کنند، اما قطعاً با گفت‌وگو، به تفاهم و نقطه‌ی مشترک خواهید رسید.

بلوردی بیان کرد: برخی اوقات گفت‌وگوها شاید وقت زیادی ببرد، اما مشکلات را حل خواهد کرد.

وی بر برگزاری جلسات مشورتی با پیمان‌کاران و آگاهی پیمان‌کاران از آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های جدید تاکید کرد و گفت: پیمانکاران باید با مطالعه‌ی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها، به‌روز باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: تسلط پیمانکاران بر آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها، در روند مطلوب کار بسیار موثر است.

نظر شما