شناسهٔ خبر: 18689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان:

نقاط دارای تصادف راه‌های گلستان به‌روزرسانی شد

عادل مصدقی مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان از به‌روز رسانی نقاط دارای تصادف محورهای ارتباطی استان در سال جاری خبر داد و گفت: با تاكید و پیگیری مدیركل محترم راه و شهرسازی استان در اولین جلسه شورای مدیران و روسای ادارات شهرستانی، فهرست این نقاط برای بررسی و تصویب نهایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور تهیه و ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره كل افزود: به‌روزرسانی نقاط دارای تصادف استان براساس تعداد تصادفات فوتی و منجر به جرح كه در بازه زمانی سه ساله از سال ۹۱ تا سال ۹۴ در آن نقاط به‌وقوع پیوسته، انجام شده است.

وی با اشاره به همكاری پلیس راه و اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان در انجام این اقدام، افزود: پس از بررسی و تصویب نقاط در كارگروه تعیین و اولویت بندی نقاط پرتصادف كه متشكل از پلیس راه، سازمان راهداری، كمیسیون ایمنی راه‌ها و حمل و نقل و پایانه‌های كشور است، برابر بررسی‌ها و برآوردهای كارشناسی مشاوران مربوطه، برای آشكارسازی یا رفع نقاط به استان ابلاغ اعتبار می‌شود.

مصدقی ادامه داد: داده‌های ارسالی از استان پس از ارزیابی با متوسط كشوری در فرمول بررسی نقاط پرتصادف استاندارد كشور و در صورت مساوی یا بزرگتر بودن، به عنوان نقطه پر تصادف اعلام خواهد شد.

به گفته وی، آن نقاطی كه جزو مصوبات كارگروه فوق قرار نمی‌گیرد نقاطی هستند كه باید اقدامات ایمنی با حجم عملیات كمتر برای آنها اجرا شود.

مصدقی افزود: اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره كل راه و شهرسازی گلستان نقاط به روز شده را همراه عكس‌های ماهواره‌ای و GPS نقاط به سازمان راهداری ارسال كرده است.

استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه روستایی و راه اصلی و فرعی دارد.

نظر شما