شناسهٔ خبر: 18721 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حناچی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

خشکی دریاچه ارومیه و زاینده‌رود به دلیل فقدان نگاه یکپارچه به برنامه‌ها

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات در کشور را بخشی‌نگری در تصمیم‌گیری‌ها دانست و گفت: هرگاه در برنامه‌ها به مدیریت خردمندانه در فضای سرزمین بی‌توجهی شد زیان ناشی از این بی‌توجهی را دیدیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی در حاشیه نخستین همایش ملی مدیریت خردمندانه که امروز سه‌شنبه چهارم اسفند برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما امسال پس از گذشت دو دهه، اقدامات لازم برای طرح کالبدی ملی در کشور و بازبینی آن را آغاز کرده‌ایم و در حقیقت سلسله مراتب این طرح برای شهرهای کشور و برنامه‌ریزی برای دهه‌های آتی را در دستور کار داریم.

حناچی این همایش را فرصت خوبی برای ارزیابی برنامه‌ریزی در پنج دهه گذشته در کشور دانست و گفت: فرصت خوبی است تا نقاط مثبت و منفی را شناسایی کرده و پس از آسیب‌شناسی، برنامه‌های جدید را برای اجرا درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق موجود، بخشی‌نگری در تصمیم‌گیری‌ها مشکلات زیادی را تاکنون در کشور به وجود آورده که دریاچه ارومیه، زاینده‌رود و سایر سدهای ساخته شده که در حال حاضر تأثیرات زیست محیطی خود را نشان می‌دهند نمونه‌هایی از این سوابق به شمار می‌روند که همگی حاکی از فقدان نگاه یکپارچه در حوزه برنامه‌ریزی خواهد بود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری وظیفه برنامه‌ریزی و تبدیل آنها به سند را به عهده داریم گفت: تجربه نشان می‌دهد در مواردی که به نکات موجود در مطالعات قبلی توجه شده است نتیجه مورد نیاز به دست آمده و در مواردی که به مدیریت خردمندانه در فضای سرزمین بی‌توجهی شده زیان آن نیز مشاهده شده است. در تلاشیم در دوره آتی با توجه به تجربیات پشت سر گذاشته این هماهنگی‌های بین بخشی را از طریق شورای عالی ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: اگر یکپارچگی در تهیه طرح‌ها رعایت شده و به احکام اسناد بالادست توجه شود و مراجع تصویبی قانونی نیز در آن حضور داشته باشند حداقل انحراف را در اهداف اصلی خواهیم داشت./

برچسب‌ها:

نظر شما