شناسهٔ خبر: 18726 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ناظم‌اف به بهانه پنجاه‌و‌پنجمین سالگرد تاسیس هما -۱:

بازتاب صداقت و امانت عملکرد ایران‌ایر در صحنه بین‌المللی/ همواره آموزش نیروی انسانی در ایران‌ایر بهترین خروجی را داشت/ ایران‌ایر زمان تحریم مدافعی در عرصه بین‌المللی نداشت

جواد ناظم اف مدیرکل اسبق بازاریابی و قراردادهای بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به مقاومت‌های ایران‌ایر در مقابل تحریم‌های ظالمانه گفت: ایران‌ایر در دوران تحریم و فشار افتخارات زیادی برای کشور آفرید.

جواد ناظم‌اف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس ایران‌ایر گفت: شرکت هواپیمایی هما بعد از ۵۵ سال هنوز یک ستون فقرات محکم و قابل اتکایی دارد که می‌تواند به آن افتخار کند.

وی با بیان اینکه درباره خصوصی یا دولتی بودن ایران‌ایر مباحث زیادی مطرح شده است٬ افزود: مردم از نظر خدماتی که می‌گیرند حرف غایی و نهایی را می‌زنند. شاید وقتی درباره ایران‌ایر با مردم صحبت و از آنها نظرخواهی شود ممکن است در مواردی اذیت شده باشند اما در کلام مردم این آرزو همواره بیان می‌شود که "امیدواریم ایران‌ایر به آن سطح از خدمات‌رسانی برگردد که ما ایرانی‌ها فقط با ایران ایر  پرواز کنیم."

وی با بیان اینکه این شرکت در دوران تحریم و فشار افتخارات زیادی برای کشور آفرید٬ ادامه داد: صداقت و امانت عملکرد ایران‌ایر در صحنه بین‌المللی به گونه‌ای است که بازتابش را می‌بینیم وقتی با دبیرکل یاتا صحبت می‌کنیم٬ او با عزت و احترام می‌گوید "خیلی متأسفیم که تحریم بر ایران‌ایر مترتب شد" این نشان می‌دهد که ایران ایر در صحنه بین‌المللی از یک وجاهت خاص برخوردار است.

ناظم‌اف با اشاره به مقاومت‌های ایران‌ایر در مقابل تحریم‌های ظالمانه اظهار کرد: متأسفانه تحریم‌های خیلی ظالمانه بر ایران ایر تحمیل شد حال آنکه با کمال تأسف مدافعی در عرصه بین‌المللی از لحاظ حقوقی نداشت. آمریکا٬ ایران‌ایر را در لیست سیاه قرار داد حال آنکه این کار دولت واشنگتن خلاف و مغایر پیمان شیکاگو بود که خود مبدع این پیمان بود. پیمان شیکاگو می‌گوید "کشورها متعهد هستند مسائل سیاسی را در ایمنی هواپیما دخالت ندهند".

وی با اشاره به تلاش‌های مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهروی اسلامی "هما"برای دفاع از حق و حقوق این شرکت در عرصه بین‌المللی افزود: درجلساتی قبل از برجام تشکیل ‌شد مهندس پرورش درباره حق حقوق هوانوردی ایران دفاع کرد و همین امر موجب گردید ایران‌ایر را از لیست سیاه خارج گردد و مراودات تجاری و مالی را با ایران‌ایر امکان‌پذیر گردد.

ناظم‌اف با بیان اینکه ایران‌ایر باید استانداردهای آموزش را همچنان حفظ کند٬ تأکید کرد: تمام زمان‌ها آموزش نیروی انسانی در ایران‌ایر چه به لحاظ کادر پروازی و چه از نظر مهندسی و تعمیرات بهترین خروجی را داشت و همواره سعی شد تا آموزش نیروها استاندارد خود را نگه دارد و حفظ و رعایت همین رویه باید مدنظر باشد.

مدیرکل اسبق بازاریابی و قراردادهای بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی سخن خود را با خواندن قطعه‌ای از شعر مولوی به پایان برد.

این همه گفتیم لیک اندر بسیج          بی‌عنایات خدا هیچیم هیچ

      بی عنایات حق و خاصان حق             گر ملک باشد سیاهستش ورق

ای خدا ای فضل تو حاجت روا          با تو یاد هیچ کس نبود روا

نظر شما