شناسهٔ خبر: 18756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

برنامه‌های خاص توسعه شهری باید از محلات تاریخی شروع شود

جلسه مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهمیت بافت‌های تاریخی در توسعه اقتصادی اجتماعی شهرها گفت: برنامه‌های خاص توسعه شهری باید از محلات تاریخی شروع شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در دیدار با شهردار گرگان به منظور تبادل نظر برروی زمینه‌های مشترك كاری، افزود: برای تحقق این هدف در ابتدا باید تسهیلات زندگی را در محلات تاریخی فراهم ساخت تا الگویی برای دیگر بخش‌های شهر شده و به عنوان شاخص فرهنگی و هویتی شهر مطرح شوند.

وی با بیان نقش ستاد بازآفرینی شهری در حفظ و احیای بافت تاریخی شهرها، بر مهم و جدی گرفتن این ستاد تاكید كرد و افزود: تمام این اتفاقات در شهر بدون خرد و كار جمعی، برگزاری جلسات كارشناسی و همفكری و تفاهم در این موضوعات میسر نخواهد شد.

مبارك قدم، تبدیل ارزش‌های تاریخی شهرها را به مقاله و كتاب، راهی دیگر برای حفظ و احیای بافت‌های تاریخی شهرها دانست و گفت: این اقدام نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت در بافت تاریخی شهرها است كه تولید ثروت را به دنبال دارد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به ابعاد اجتماعی، اقتصادی محدوده‌ها و ظرفیت مناطق تاریخی شهرها، گفت: برای حفظ و احیای این مناطق لازم است از مشارکت مردم و بخش خصوصی نیز، بهره برد.

وی ادامه داد: از مهمترین سیاست‌های مندرج در سند ملی بازآفرینی شهرها، مدیریت میان بخشی است كه از عهده یک دستگاه ساخته نیست و ضروری است تمام دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

حسین صادقلو شهردار مركز استان نیز توسعه درون شهری را، نیازمند همكاری شهرداری با دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی بیان كرد و گفت: شهرداری گرگان تمام توان خود را برای تصویب هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی شهر گرگان به كار بسته تا از بروز مشكلاتی كه با ایجاد فاصله بین طرح جامع و طرح تفصیلی بوجود می‌آید، جلوگیری شود.

اعلام آمادگی شهرداری گرگان برای هرگونه همكاری در جهت بهسازی سكونتگاه‌های غیررسمی و مرمت و احیای بافت‌های قدیم شهر از نكات مورد تاكید دیگر شهردار گرگان در این دیدار بود.

نظر شما