شناسهٔ خبر: 18758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شورای حمل و نقل گلستان آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی

جلسه رئیس شورای حمل و نقل گلستان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران استان در طول ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در پنجمین جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان در سال ۹۵ كه به منظور هماهنگی برای خدمات نوروزی در سالن جلسات راه و شهرسازی برگزارشد، گفت: از اقدامات اداره كل راه و شهرسازی در ایام نوروز، اجرای طرح راهداری نوروزی است كه از ۲۵ اسفند ماه سال جاری در استان آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال ۹۵ ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش حداقل ۳۰ درصدی ترافیك در جاده‌های برون شهری، در حال حاضر تمام نیروها، عوامل و راهداران استان با برگزاری جلسات هماهنگی و نوسازی و تعمیر ماشین آلات و تجهیز امكانات راهداری در حال تدارك اجرای بهینه طرح هستند.

بهره‌برداری از ۲ نقطه حساس ترافیكی استان برای ایام نوروز

رئیس شورای حمل و نقل گلستان همچنین از بهره‌برداری دو نقطه حساس ترافیكی استان شامل تقاطع ایمر در محور علی آباد كتول و پل مینودشت برای تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی گفت: هدف از بهره‌برداری موقت این پروژه‌ها تسهیل تردد و افزایش ایمنی محورها در تعطیلات نوروزی برای مسافران و گردشگران است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: برابر ابلاغ مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و تاكید استاندار معزز، خدمات‌دهی در بخش حمل و نقل به جهت میزان تاثیرگذاری آن در توسعه اقتصادی اجتماعی استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مبارك قدم افزود: بنابراین ارائه خدمات در این بخش باید به گونه‌ای باشد كه با توجه به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی گلستان، گردشگران و مسافران، این استان را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب كنند.

وی از اعضای شورا خواست كه تلاش مضاعفی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل استان در طول ایام داشته باشند.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان نیز به اقدامات و آمادگی‌های نوروزی دستگاه اجرایی خود اشاره كرد و گفت: اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان با تجهیز و آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافر و بار به استقبال مسافران نوروزی استان می‌رود.

مهدی میقانی افزود: در تعطیلات نوروز پارسال بیش از ۵ میلیون تردد در استان به ثبت رسیده كه امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

۶۴ پرواز داخلی و ۲ پرواز خارجی از امكانات فرودگاهی گلستان است

مدیركل فرودگاه‌های گلستان در این جلسه با اشاره به اینكه از ابتدای سال جاری تاكنون ۲۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی در استان جابه جا شدند، پیش‌بینی كرد در تعطیلات نوروز با افزایش ۲۰ درصدی مسافران در این بخش روبرو باشیم.

تیمور امیری اضافه كرد: هم اینك فرودگاه بین المللی گرگان ۶۴ پرواز داخلی و دو پرواز خارجی به نجف اشرف و بغداد را در برنامه پروازهای خود دارد.

حركت روزانه قطار به اینچه برون/ افزایش بازدیدهای دریایی /تهیه نرم افزار هواشناسی

مدیركل راه آهن و عضو شورای حمل و نقل گلستان گفت: اداره كل راه آهن استان برای گسترش گردشگری و دسترسی مردم به حمل و نقل آسان و ارزان علاوه بر حركت‌های روزانه قطار به تهران، حركت قطار به بازار مرزی اینچه برون را راه‌اندازی كرده است.

محمدرضا قربانی افزود: مردم می توانند هر روز صبح ساعت ۷.۵ با قطار به سمت اینچه برون حركت كنند و ساعت ۱۲.۵ ظهر به گرگان برگردند.

معاون بنادر و كشتیرانی گلستان نیز از پیش‌بینی افزایش بازدیدهای دریایی در نوروز سال ۹۵ خبر داد و گفت: لازم است الزامات ایمنی و آموزش های لازم برای بهره‌مندی مردم از خدمات دریایی از سوی متولیان امر صورت گیرد.

مدیركل هواشناسی گلستان هم گفت: در بخش هواشناسی علاوه بر صدور اطلاعیه‌های هواشناسی به صورت مستمر و روزانه از طریق وسایل ارتباط جمعی، نرم افزاری تدارك دیده شده كه مسافران به محض ورود به استان با نصب آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود، می‌توانند از شرایط جوی حاكم بر استان مطلع شوند.

نظر شما