شناسهٔ خبر: 18772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل:

استان اردبیل در راس آمار كاهش تلفات جاده‌ای/ همدلی نیروهای راهداری و پلیس راه ارتقای ایمنی را بدنبال دارد

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از كاهش ۱۵ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد، در حالیکه به گفته وی همدلی و همکاری بین نیروهای راهداری و پلیس راه اثرات مثبتی در ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و رضایت مردمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در جلسه كمسیون ایمنی راه‌های این استان با اعلام این خبر افزود: تعداد کشته‌­شدگان حوادث رانندگی در جهان در سال ۲۰۱۳ بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بوده است ولی متاسفانه با توجه به نرخ رشد جمعیت و افزایش خودرو در دهه گذشته، برغم کاهش تلفات در تعدادی از کشورها شاهد افزایش هر چند ناچیز کشته شدگان حوادث رانندگی در جهان بوده‌­ایم.

دبیر كمسیون ایمنی راه‌‌های استان اردبیل با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌­‌ای در دهه گذشته در كشور گفت: در حال حاضر استان اردبیل با ۱۵ درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی در ۱۱ ماهه امسال در راس آمار کاهش تلفات کشوری قرار گرفته است.

محبت خواه به تشکیل تیم تلفیقی جهت شناسایی و جمع­آوری مستندات نقاط پرتصادف استان که بر اساس مقدار میانگین شاخص تصادفات اولویت بندی شده است خبر داد و افزود: جمع‌­بندی مستندات تهیه شده جهت سیر مراحل مطالعه و تهیه راهکارهای اصلاحی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای ارسال شده است و در آینده نزدیک با تامین اعتبار لازم از طریق اعتبارات استانی و ملی اقدامات اصلاحی صورت گرفته و شاهد کاهش هر چه بیشتر تلفات جاده­‌ای در استان خواهیم بود.

در ادامه این جلسه گزارش مبسوطی توسط مدیركل راه و شهرسازی استان از نحوه شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌‌های استان و پیشنهادات در جهت رفع كم هزینه مشكلات شناسایی شده ارائه شد.

همچنین خلیل محبت خواه ظهر دیروز در جلسه بررسی ایمنی راه‌های استان گفت: استان اردبیل علاوه بر داشتن پتانسیل‌های گردشگری فراوان، جزو استان‌های گذری نیز محسوب می‌شود و ارتباط شمالغرب کشور را با استان‌های شمالی برقرار می‌سازد و این حساسیت موضوع راهداری و ایمنی راه‌ها را دو چندان می‌کند.

وی سیاست کلی خادمین حمل و نقل اعم از راه و شهرسازی، پلیس راه و امداد جاده‌ها را تلاش برای رفاه مردم عنوان کرد و گفت: این فعالیت‌ها در بحث سفرهای نوروزی اهمیت و نمود بیشتری پیدا می‌کند و در حقیقت تکریم ارباب رجوع به جای پشت میزهای اداری در جاده‌ها شکل می‌گیرد.

محبت خواه بالا بردن ظرفیت پذیرش گردشگر و افزودن زمان ماندگاری مسافر در استان را موجب رشد و توسعه استان خواند و افزود: بر همین اساس نحوه برخورد پرسنل راهداری و پلیس راه نیز خاطره خوبی را در ذهن مسافران می‌گذارد و لذت خدمت بی‌منت به مردم را بر ذائقه ها می‌نشاند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های راه و شهرسازی در جهت کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان گفت: ما ادعای استاندارد بودن تمام جاده‌ها را نداریم ولی می‌توان با فرهنگ‌سازی رعایت قوانین رانندگی و توجه رانندگان به محدودیت‌های اعمال شده طبق مشخصات راه‌های ارتباطی، حوادث و تصادفات جاده‌ای را تا حدود قابل توجهی کاهش داد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه کسب رضایت خالق را در گرو کسب رضایت مخلوق دانست و گفت: عوامل پلیس راه و راهداری افراد بی‌ادعایی هستند که ایثارگرانه در جاده‌ها فعالیت می‌کنند و همدلی و اتفاق این نیروها موجب ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم می‌شود.

سرهنگ حجت فتاحی افزود: متاسفانه از لحاظ تجهیزات کنترل هوشمند جاده‌ها پایین‌تر از استانداردهای جهانی هستیم ولی مجموعه پرسنل پلیس راه با حضور در محورهای مواصلاتی استان و تلاش‌های خود این کمبودها را جبران می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی مشترک پلیس راه و راهداری استان گفت: انجام اقدامات کوتاه مدت و زودبازده می‌تواند نقش مهمی در ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی استان داشته باشد.

در این جلسه همچنین مشکلات و نارسایی‌های موجود در جاده‌های استان اردبیل به تفکیک هر شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا شروع ایام سفرهای نوروزی با اقدامات زودبازده نسبت به رفع آنها اقدام شود.

نظر شما